Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af vikarbureau

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. May 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen..

Jeg går med ide om at opstarte et vikarbureau, hvor jeg allerede har opsøgt en del virksomheder som gerne vil have folk fra mig , på nuværende tidspunkt har jeg 12 mænd fra Polen.

Men mit spørgsmål er: hvad er lovgivningen indenfor det fag ?

Hvad der er vigtigt at man ved  inden man opstarter/ hvad man skal sætte sig ind i?

har nemlig ingen erfaring indenfor faget.

Håber på at få nogle råd og lidt hjælp, (hvis i ved hvor der er en god side om lovgivingen hvor det er overskueligt må i meget gerne sige til)

Hilsen C.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:11

Uanset hvad bevæger du dig rundt I en gråzone, så du skal passe meget på. 

Afhængig af hvad det er for en branche vil jeg anbefale dig at tage fat i de pågældenes fagforening, formodentlig er det 3F, der repræsentere langt de fleste håndværkere. De kan så fortælle en masse om hvilke regler der gælder, og hvad du som arbejdsgiver skal opfylde for at måtte ansatte folk fra udlandet...

Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:12

Hej kunne du være interreseret i et sammenarbejde??

Jeg har gode kontakter i polen til faglærte og firmaer.

Samt en masse viden om regler og faggrupper efter mit leder job i industrien.

Håber at høre fra dig.

Mvh Møller

Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:16

Hej caroline

Vi har selv været igennem den samme mølle, jeg driver mit eget bureau fra polen hvor vi udelukkende er leverandør til andre vikar bureauer, og ja du er på vej ind i noget hvor du ikke skal lytte til andre end fagforeningerne for det er dem det har det sidste ord ude på bygge pladsen..

Jeg har flere kontaktpersoner hos bl.a. 3f samt dansk metal som du kan og bør kontakte inden du lover dine kunder en timeløn du ikke kan stå inde for..

hvis du vil vide mere må du gerne kontakte mig via mail eller tlf.

Med venlig hilsen

Henning Clausen

hc@danagroup.pl / +48 509 516 235

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:12

Hejsa

Du skriver at du er ved at opstarte virksomhed, men også at du "på nuværende tidspunkt har 12 mand fra Polen" Det forstår jeg ikke helt

Nå, men jeg arbejder med udenlandsk arbejdskraft til dagligt. Oftest med ikke-EU borgere. Så sig til hvis der er spørgsmål.

Desuden må du gerne henvende dig hvis du får brug for oversættelser til østeuropæiske sprog. Det hjælper jeg meget med.

Held og lykke

Mvh

Caroline

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

Tilmeldt 18. May 08
Skrevet kl. 09:38

Hej Henning, tak for din henvendelse.

har prøvet skrive til din email men den siger at emailen ikke findes når jeg prøver sende emailen.

Men mit spørgsmål var om du ved hvad regler der er indenfor det område inden du starter virksomheden op ?

Mvh C.

Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 13:16

Hej

har du husket at slutte med .pl

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:23

Du er i Danmark også underlagt Persondataloven når du arbejder med personale.... tage et kig på den

Good luck

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:23

Du er i Danmark også underlagt Persondataloven når du arbejder med personale.... tag et kig på den

Good luck

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 18. May 08
Skrevet kl. 18:17

Hej Møller på nuværende tidspunkt er jeg ikke interreseret i et samarbejde, men gad da godt hvis du kunne hjælpe med nogle råd og viden?

muligvis når det hele er kommet godt op og kører så kunne et samarbejde være på tale..

håber du giver lyd fra dig.

mvh C.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)