Der mangler en vigtig pointe i denne tråd. Det er korrekt, at konverteringssporing er en essentiel funktion i AdWords, der altid som minimum bør anvendes, men hvis du virkelig ønsker at vurdere, hvor meget du skal bruge på annoncering for din webshop, bør du anvende e-handelsmodulet i Google Analytics. Med dette modul kan du spore, præcist hvad du tjener fra dine AdWords-kampagner. Hvor konverteringssporing blot måler antallet af salg, kan du med e-handelsmodulet i Analytics spore, hvilke SKU’er du har solgt, herunder præcist hvad du har tjent som direkte konsekvens af dine AdWords-kampagner. Tallet behøver ikke nødvendigvis være positivt. Det giver eksempelvis go’ mening at betale mere end du tjener, såfremt du kan se at annonceringen skaffer dig mange nye kunder, fx hvis du er en ny spiller på markedet, men hvis du rent faktisk tjener mere, end du bruger på annoncering (hvilket folk, der er gode til optimere AdWords, godt kan), kan jeg kun anbefale, at du hurtigst muligt skruer op for dit AdWords-budget. |
Peder Andersen:Søgeordene kan du sætte op ganske bredt - det koster jo ikke noget.
Jeg er meget enig i dit indlæg og jeg synes det er en god pointe, men det med søgeordene er ikke helt rigtigt.
Hvis du tilføjer en masse søgeord som ikke giver klik, vil din annonce få en meget lav CTR og det giver en lav Quality Score hvilket giver højere klikpriser.