Jeg har startet et firma som beskæftiger sig med automatikservice, freelance automatikserviceudlejning samt salg og montage af varmepumper.
Jeg har nu fået kontakt med et firma som ønsker at jeg hjælper dem i gennemsnit 1-2 dage om ugen med el-service.
Jeg mener derfor at vi bør udarbejde en samarbejdsaftale som beskriver lidt om hvilke vilkår der gælder, timepris osv.
Er der nogen som har gjort noget lign., eller er der måske bare nogen som har forslag til hvad som bør med i aftalen, eller måske ligefrem har en skabelon som jeg kan bygge videre på.
Måske fordi det at lave en samarbejdsaftale eller en anpartshaveroverenskomst ikke er noget som man selv skal ligge og og bøvle med eller anvende skabeloner på, med risiko for at man overser meget væsentlige faldgruppe. Her er det billigere at gå til en god advokat og få lavet det rigtigt. Ofte vil man jo også opleve at modparten/samarbejdspartneren har en advokat og denne varetager sin kundes interesser.
Få en advokat til at lave den. Visse af vores underleverandører er via samarbejdsaftale, og vi havde aldrig fået den så konkret, som da vi fik en advokat til at lave den for os. Vi fik Christian Kirk Zøllnerfra Kirk Advokater til at lave vores. De ligger i samme kontorfællesskab som os. De lavede et godt stykke juridisk arbejde. (http://www.kirkadvokater.dk)