Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man betinge gratis produkt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Må vi sige til vores kunder "Hvis I stopper med at bruge vores kollegas produkt, får I vores gratis i en periode"?

Helt konkret har vi en situation, hvor vi har en måneds gratis prøveperiode til alle og vi pusler med at give 6 mdr. gratis prøve men betinget af at man ikke benytter en konkurrerende produkt i samme tidsrum.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent juridisk, så ved jeg ikke, om det strider imod nogen lov. Jeg har aldrig hørt om noget lignende.

Rent forretningsmæssigt, så er spørgsmålet, om det er formålstjenligt, og jeg synes umiddelbart, det lyder som en meget dårlig ide! Jeg tænker, hvorfor ikke bare give det gratis i en periode, uanset om de også bruger konkurrentens? Hvis jeres produkt er godt, så vil de vel selv opdage det og så droppe konkurrentens frivilligt! Det andet tyder da på manglende tro på jeres produkt..

Jer ser i øvrigt følgende problemer:
- Som kunde vil man tænke "Jamen, hvorfor må vi ikke prøve konkurrentens? - Er I bange for, at vi opdager, at det er bedre end jeres?"
- I giver faktisk konkurrenten gratis reklame. De kunder, der ikke kendte til dem, kommer da til det nu!
- Det kan opfattes som negativt, at man bliver stillet over for et ultimatum af jer. Det skaber ikke goodwill, snarere bliver folk trodsige!

Det koster jer vel ikke mere, hvis I ikke stiller denne betingelse, end hvis I gør, og jeg kan bare ikke lige se formålet med det...!?


Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

En af grundende til at vi overvejer det, er at vores konkurrent ser ud til at køre "på pumperne" og vi tænker om det er nu, vi skal sætte "dødsstødet" ind.

 

Det er klart, at hvis deres indtægt pludselig falder fordi annoncører forsvinder fra deres site over til vores, så går de kolde.

 

Derfor handler det for os ikke kun om at give annoncørerne noget gratis, men at fratage en konkurrent deres indtægt, så vi på sigt overtager markedet.

 

Da de allerede ER hos konkurrenterne og ikke hos os, er der derfor ikke tale om at vi er bange for at de skulle opdage at konkurrenterne er bedre end os - tvært imod ønsker vi at de kommer over til os .

 

Skulle det give konkurrenten gratis reklame, er det helt ok - de har jo kunden nu i forvejen, så det får de såmænd ikke mere salg af :)

 

Så derfor, jo hvis ikke vi stiller den betingelse, at de kan få det gratis hos os i en periode mod at stoppe med at bruge konkurrentens site, så får de jo bare gratis annoncering hos os og det svækker ikke konkurrenten.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal måske lige pointere, at produktet er annoncer og kunderne er de annoncører, der markedsfører sig i de to brancheoversigter vi og konkurrentens site kører.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal måske lige pointere, at produktet er annoncer i vores (og konkurrentens) brancheoversigt.

Kunderne er derfor forhandlere, som annoncerer online.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager det dobbelte svar - det så i første omgang ud til at det ikke kom med og så skrev jeg det en gang mere.

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)