Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån på 50.000 søges til udvidelse af forretning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi åbnede her i august 08 en restaurant/livemusik bar i Århus (www.madogmusik.net)

Det går forrygende, og nu vil vi udvide lokalet med en ombygning, så vi kan få plads til ca 25 siddende gæster mere, da vi konstant må afvise folk ved døren fredage og lørdage p.gr.af pladsmangel.

her ramte vi så ind i et problem, som beskrevet for ca 1 mdr siden her på forum, er vores bank EBH-bank "krakket" og sat til salg af et nystiftet selskab. Vores konto o.s.v køre videre og (efter oplysning fra banken) uden nogen forandring.

Problemet er så, at vi står og skal bruge ca 50.000 kr til en ombygning af lokalet, hvor gæsterne sidder. Banken kan desvære ikke hjælpe os, da de p/t ikke laver flere udlån før "krisen" i banken er overstået.

Derfor vil jeg høre om nogle herinde enten kender nogle der kan/vil formidle et lån til os, eller selv evt vil låne penge ud (p/t dækker vi alle løbende udgifter o.s.v, men kan ikke selv finde de 50.000 i økonomien)

Vi har beregnet på økonomien, og kommet frem til at vi kan afvikle lånet med 5.000 kr pr mdr ( vi forstiller os vi afdrager 5.000 kr i 12 mdr. og så er lånet indfriet - lånt 50.000 kr og afdraget 60.000 kr incl renter o.s.v)

Vi kan tilbyde pant i firmaet for de 50.000 (vi er et aps)

Selve firmaet laver et lille overskud efter "kun" 12 ugers levetid, hvilket hænger sammen med vi er restaurant til kl 21 hver dag, hvor efter vi "åbner" for baren og køre som bar/livemusik sted til kl 02 om natten,  6 dage om ugen. derudover køre vi mad ud igennem Just-eat, hvor vi allerede har fået et stor fast kundekreds, da vi ingen konkurrance har i Århus på dette mad område (vi laver gammel dansk mad helt fra bunden).

p.s lad nu være med at forslå div. dyre kreditselskaber (selinfinans, expresbank o.s.v), de kræver regnskab o.s.v, hvilket først laves om ca 1½ år

Håber nogle kan hjælpe

venligst

Lars

Madogmusik Århus

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:33

Har i overvejet at skifte bank? Når det nu ser så godt ud som du beskriver så kan der vel overhovedet ikke være noget problem i at låne penge i den størrelsesorden.

Om ikke andet så kan det jo ikke skade at ringe rundt til at par banker og høre hvad de kan tilbyde jer.

Mvh Peder

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:43

Hej Lars.

Du har ikke noget du rent faktisk kan pantsætte (håndpant) vel? I så fald kunne jeg godt være interesseret i at hjælpe.

Jeg ved dog ikke hvor sikre mine penge er hvis jeg har pant i jeres aps.

Jeg ved godt at der også er store etableringsomkostninger hos de andre, men de kan vel ikke tage 10.000kr for et låne dig 50.000kr i et års tid. 10.000kr er mange penge for sådan et lån.

Jeg tror nu snarere at problemet er at dit aps ikke er særlig kreditværdigt så længe overskudet er beskedent.

Hvordan kan du sikre mine penge bedst?

Det lyder forresten super det med gammel dansk mad. Kan man så både få flæskesteg og gås :)? Og hakkebøffer og frikadeller som vor mor lavd dem?

VH Jørgen Olsen

Fra Århus
Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 14:25

Selve virksomheden har en "sund" økonomi, hvis man kan kalde den det efter så kort tid.

Vi havde forstillet os, at panten enten blev optaget i de 125.000 aps´s er stiftet med ( da disse ikke er "pantet" selve lånet i EBH-bank er sikret på anden måde, og vil på ingen måde få indflydelse på værdier i firmaet), eller i evt varelager/inventar

Vi har indkøbt musikanlæg/PA anlæg for ca 30.000 + instrumenter og karaokeanlæg, hvilket samlet har en værdi på ca 40.000 kr

Vores ApS er ikke så "kreditværdigt" endnu, da vi ikke kan fremvise et regnskab, vi har snakket med vores revisor om at få lavet et ½ års regnskab, vi kan tage med ud i en evt ny bank, men PT er det ikke smilende ansigter bankerne kommer med når man kommer som nystartet virksomhed og vil låne penge til f.eks ombygning eller overtagelse af vores kassekredit i EBH-bank

Vi ved begge (vi er to partnere) at det er svært at starte op + det økonomiske ikke er det fedeste de første par år, hvilket også er grunden til vi begge har deltidsarbejde ved siden af, for at bibeholde mest muligt cash i firmaet i starten.

Du skal være meget velkommen til at kontakte mig på 22989249 hvis du vil have uddybet noget

Men Ja til det med maden, dog ikke flæskesteg og frikadeller, hele menukortet kan ses på www.madogmusik.net

Peder TakeTwo.dk svarede: 12-04-2008 13:33 | IP-adresse er gemt
DårligtDårligtRimeligRimeligMiddelMiddelGodtGodtPerfektPerfekt

Har i overvejet at skifte bank? Når det nu ser så godt ud som du beskriver så kan der vel overhovedet ikke være noget problem i at låne penge i den størrelsesorden.

Om ikke andet så kan det jo ikke skade at ringe rundt til at par banker og høre hvad de kan tilbyde jer.

Mvh Peder

Svar:

Igen er det finanskrisend er spiller ind, og det vi er nystartet virksomhed, hvilket fra starten gør det nærmest umuligt, at få en evt ny bank med på ideen. EBH-bank som vi har et "godt" samarbejde med, vil meget gerne hjælpe, men som vores kunderådgiver siger, er han låst på hænder og fødder, til den nye bestyrelse i EBHbank giver fri for udlån igen.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 14:36

Det kan der selvfølgeligt være noget om. Men når det ikke drejer sig om et større beløb end det gør. Så tror jeg nu ikke at de vil være kategorisk afvisende.

Har i forsøgt at snakke med andre banker?

Mvh Peder

Fra Århus
Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 14:44

Jeg har snakket med:

Amagerbanken, Den Danske bank, Unibank og Århus Lokalbank

alle steder er svaret det samme, de skal se et regnskab, ellers er det meget svært at optage lånet, især da vi stadigvæk har kassekreditten i EBH-Bank

Spørger man så ind til om de evt vil overtage det hele og blive ny firmabank, er svaret igen det berømte manglende regnskab, hvilket er svært at lave efter så kort tid.

jeg har lavet et driftbudget fra de sidste 12 uger så de kan se indtægter konta udgifter (og nyinvesteringer), men som de siger, viser det ikke nok endnu til de kan bruge det.

jeg kunne selvfølgelig rende de sidste ca 10 banker på døren i Århus, men jeg er 99% sikker på at de vil give samme svar som de første 4 (igen p.gr.af krisen)

Lars

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 14:52

Det ser godt nok ud til at være op ad bakke. Men om ikke andet så kan det vel ikke skade at tage de sidste banker. Bare for lige at få testet om der skulle være noget i den sidste 1 %.

Hvis i nu skulle finde en bank, så har i så også i fremtiden en lidt mere fleksibel bank end hvad i har nu.

Mvh Peder

Fra Århus
Tilmeldt 3. Nov 08
Skrevet kl. 14:58

Kan jeg selvfølgelig kun give dig ret i

Har også "bestilt" møder i 3 banker i morgen, hvor jeg vil forsøge endnu engang at låne pengene.

EBHbank har været medet fleksibel over for os, de forhøjede vores kassekredit i starten med 100.000 da vi, meget overrasket, måtte ud og bygge hele køkkenet om, p.gr.af der er kommet nye regler efter de sidst godkendte køkkenet her, disse er dog betalt retur nu.

Problemet er ikke at EBH bank ikke tror på os, tværtimod, problemet er den verserende finanskrise som gør at andre banker heller ikke tør "springe" ud i det, da rest. branchen i forvejen er en risikobranche at låne penge ud til.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)