Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide menneske med problem.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et problem som jeg meget ofte støder ind i. Jeg får mange ider nogle tåbelige nogle gode.

det problem jeg støder ind i gang på gang er det øknomiske problem, med andre ord for at få en af mine ider på skinner skal jeg bruge penge, eftersom jeg er sælger og ikke programør.

Lige nu sidder jeg med 2 ider som jeg mangler en programør til til noget joint venture/Nu cure no pay. Jeg har ider men mangler kontakter med nogle som kan de ting som jeg ikke kan.

Jeg tror dog ikke jeg er den eneste som støder ind i det problem.

Jeg ser frem til nogle gode svar.

Mvh

Claus

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:47

Jae, hver anden spirrende iværksætters problem ;)

Det kræver at man kan skabe en værdi blot i det at deltage i udførelsen af idéen, og det er svært.

Skal man overbevise andre om at de skal gøre noget, men kun få værdien af det der kommer ud af det, kræver det at du kan tænde samme ild under dem som der er under dig ved projektet.

De største iværksættere kan skabe værdi af ingenting.

Ikke en stor hjælp, men står forstående overfor din frustration ;)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:22

Det er et næsten uoverkommeligt problem. Dem du leder efter er sådan nogen som os, men vi har bare brændt nallerne et par gange for meget på "gode" projekter hvor idemanden ikke var seriøs nok, så vi er helt gået fra den slags partnerskaber.

Måden det kan gøres på var at du betalte en del af timerne i kontanter og så gav programmøren de sidste timer, mod en ejerandel. Når begge parter er økonomisk hængt op på projektet på den måde, så er chancen for at den ene pludseligt ikke syntes det er sjovt mere og finder noget andet at lave ikke så stor.

Jeg tror du skal være meget meget heldig for at finde en programmør som vil  bruge x antal hundrede timer på et projekt hvor der ikke er nogen garanti for at der kommer noget den anden vej igen.

Mvh Peder

Fra Søborg
Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 14:45

Mange tak for svaret.

Hvis jeg havde pengene havde jeg fået det fixet.

Jeg er en af de uheldige som er blevet ramt af krisen, så det eneste jeg har lige nu er tid, men ikke penge.

Jeg ville ikke beholde iden, men lave en 50/50 dele lige over, fordi jeg har iden og ved hvordan, kan bare ikke programere. Det er jo lige så farligt for mig som det er for en eventuel anden person, han kunne "stjæle" mit koncept/ide og gør det selv, så risiko er der altid involveret, Og jeg brænder for at være iværksætter. Jeg vil heller arbejde 18 timer i døgnet for noget som jeg brænder for end 8 for en anden hvor jeg ikke er lykkelig.

Der er mange programøre der har brændt nalleren det ved jeg godt. Har jeg også selv gjort, det gør ofte folk skeptiske, og derved svære at ture gøre noget andet igen. Det er blandt andet det som gør jeg er iværksæter, når jeg falder ned af hæsten så er det bare med at komme op på den igen.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:05

Tja, du har selvfølelig ret. Vi har garanteret også sagt nej til en lang række profitable projekter. Men vi er bare blevet enige om at sige nej til projekter hvor der er nogen som helst risiko for at vi smider for flere hundrede tusinde kr. arbejde væk igen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:15

Hej Claus,

Jeg er åben over for at gå ind diskussioner omkring delte rettigheder mod delte udgifter (herunder f.eks. programmeringstimer). Det kræver naturligvis at jeg bliver inviet 100% og også selv kan fidusen i at putte timer og penge i det.

Hvis du har lyst kan du starte med at præsentere din ide i en email til mig (ruben at codecraft dot dk), så kan vi tage den derfra.

Hvis du føler et behov for en NDA, så kan du sende den forud. (Jeg laver denne form for ping-pong med flere andre og jeg deler ikke ideer/viden med andre uden tilladelse). Det foregår normalvis uden NDA, da alle kender spillereglerne, men hvis du foretrækker en NDA, så er det ikke noget problem.

mvh Ruben Nørgaard

Code Craft ApS 

Fra Søborg
Tilmeldt 4. Dec 08
Skrevet kl. 15:17

Jeg prøver at finde noget konstruktivt i det du siger men kan ikke lige se det.

og nu siger du vi (hvem er vi?)

jeg leder efter nogle der har et objektivt svar eventuelt ider som kunne hjælpe mig vider.

Jeg taler om nogle som der eventuelt programere på fritids basis og ikke sætter sig ned i en uge og laver det hele, Jeg ved hvordan 2 af projekterene jeg har skal laves, sktrutureres, og laves min eneste svage side er jeg ikke kan programere, jeg ved lidt om alle de forskellige programerins sprog der er der ude.

Lidt konstruktiv kreatik vile være dejligt.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:19

Hej Claus

Du er ikke ude efter en programmør, men en iværksætter der kan programmere! Har du en mail så vil jeg lige skrive til dig!..?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:31

Hej Claus

Du kunne også starte med at tjene en masse penge på et andet koncept.
Jeg har et genialt koncept liggende, som primært mangler en sælger.
Jeg er - lige som du - parat til at dele både opgaver og fortjeneste efter en fair model for begge parter.

Det kræver selvfølgelig, at du kan se lyset i min idé (som er særdeles fysisk og ikke spor internet-agtig).

-

-

-

-

-

Dette indlæg er skrevet med to formål.

1. Du bliver måske interesseret i mit projekt, som derved er tættere på at kunne realiseres.
2. Du sidder netop nu med en fornemmelse af den skepsis, du skal overvinde hos den programmør, du søger...

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 15:35

Claus Thygesen:

Jeg prøver at finde noget konstruktivt i det du siger men kan ikke lige se det.

Det var nu ikke hverken for at være konstruktiv eller negativ. Det var udelukkende for at forklare hvordan verden ser ud fra vores synsvinkel. Altså skitsere hvilken barriere du står over for.

Jeg tror situationen ser ens ud hos mange bureauer, freelancer og programmører generelt.

Med "vi" tænkes på os i TakeTwo.

Du må have held og lykke med at finde interesserede.

Mvh Peder

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)