Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg forstået det ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er igang med at starte en lille enkeltmandsvirksomhed på hobbyplan, og vil lige bekræftes/rettes/rådgives omkring dette....

1: Jeg kan nøjes med at betale af overskudet til en gang årligt. Jeg tager udgifter og indtægter og betaler skat af diferencen (B-Skat)

2: Jeg SKAL betale skat af overskud hvert år. Dvs at jeg er tvunget til trække overskud ud af virksomheden ved hvert regnskabsårs afslutning. For at lade pengene blive i firmaet skal det være et aps eller lignende

3: Jeg kan handle pc osv til virksomheden til en max pris af ca 12000 ex moms pr "samlet køb" og straksafskrive det

4: Jo mere afskrivning jo mindre værdi i mine aktiver... Dvs at en straksafskrivning ikke giver min virksomhed værdi

5: jeg skal ikke betale skat af aktiver...

Der er helt sikkert flere af punkterne jeg helt har misforstået, så vil meget gerne have lidt input...


Det skal siges at jeg i januar har en aftale med en revisor ang alt dette, men vil gerne være sikker på at have styr på det førend...

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...lidt firkantet, men ellers o.k. lige bortset fra een ting.

Du er ikke tvunget til at trække overskuddet ud af dit firma. Overskuddet bliver tillagt din virksomheds egenkapital.

Udtræk blivver fratrukket din virksomheds egenkapital.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs at hvis jeg ved regnskabsårets ende har 20.000 i overskud behøver jeg ikke betale skat af dem, men kan istedet lade dem køre videre til næste regnskabsår (hvor jeg evt skal bruge dem til en investering i firmaet).... ??

Fra Køge
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Det ser meget rigtigt du :)! 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ATP:

Dvs at hvis jeg ved regnskabsårets ende har 20.000 i overskud behøver jeg ikke betale skat af dem, men kan istedet lade dem køre videre til næste regnskabsår (hvor jeg evt skal bruge dem til en investering i firmaet).... ??

 

Ja.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der lige lidt med afskrivning og årsregnskab...

Eksempel:

Indtægter : 30.000kr

Udgifter  10.000 på pc som straksafskrives

 

Vil det sige at årsregnskabet er = 30.000 - 10.000 (udgifter) - 10.000 (afskrivninger) = 0kr ?

 

/Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej!

30tkr - 10 tkr. = 20 tkr. i overskud!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo..du betaler personlig skat af din overskud.

I dit regnskab bliver overskud før skat dog tillagt din egenkapital-udtræk før skat!  

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jo..du betaler personlig skat af din overskud.

I dit regnskab bliver overskud før skat dog tillagt din egenkapital-udtræk før skat!  

Dvs at jeg skal betale B-skat.. Nu er jeg forviret.... 

Hvis fx jeg i 2008 har et overskud på 20.000 og betaler B-skat af dette  vil der så stadig være 20.000 i egenkapital i firmaet som jeg så igen næste år skal betale skat af (i tilfælde af at mit overskud i firmaet stadig er 20.000) ... altså betalt skat af de samme penge 2 gange...

 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså....

2008 = 20.000 i overskud

Hvad skal der ske med disse?

a) Trækkes ud og betales B-skat

b) Blive i mit firma indtil jeg har "lyst" til at trække dem ud og betale B-skat af dem da?

 

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)