Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kursus i front end udvikling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at komme på kursus i front end udvikling, så man bliver sej til det.
Jeg er selv programmør, men front end er ikke min stærke side. Mere backend. Jeg kan selvfølgeligt begå mig. Kan man på et lille kursus blive sej til front end, og forstå de forskellige ideer?

Jeg tænker mest layout, css, og udseende. Html og javascript har jeg godt styr på.

Og hvad ville sådan en fætter ting koste?

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:11

Det, du i virkeligheden efterspørger, er vel kompetencen til at lave grafisk design og layout. Det er jo et helt andet fag end dit, så du kunne overveje at tage en rigtig uddannelse inden for det.

Hvis det er for at du kan levere et komplet produkt som webdesign-virksomhed, kunne også alliere dig med en decideret grafiker. Så kunne I hver især lave det, I var bedst til.

Tendensen inden for webudvikling er i hvert fald gået i retning af, at design og programmering bliver mere eller mindre helt adskilt. De nyeste web-frameworks er jo også designet med henblik på denne adskillelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14

ahhh ikke helt. Jeg er en komplet spasser til grafisk arbejde.
Det jeg gerne ville var at kunne være ekstra sej til css. lave fedt arbejde, som så lækkert ud. a.la web 2.0 flot og korrekt opstilling osv.
ikke nødvendigvis med brug af grafik.

Men ja det er for at kunne eliminere nogle afhængigheder som jeg har ved at være meget fokuseret på back end.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:19

Greyzone:
som så lækkert ud. a.la web 2.0 flot

Er det ikke modstridende med, at du er dårlig til grafisk arbejde? Det er jo ikke CSS-koden, der får siden til at se flot ud. Det er hvordan du bruger koderne.

Hvis du dog vil have noget at gå i gang med, så kan jeg anbefale bogen "The Principles of Beautiful Web Design" fra www.sitepoint.com. Du kan vist downloade de første kapitler som pdf gratis.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)