Jeg har arbejdet inden for jern og metalindustrien i 8 år, for 3,5 år siden gik jeg i lære som rustfast kleinsmed og er færdig i august 2009. Jeg har et brændende ønske om at blive selvstændig med egen smedeværksted ( værkstedslokale har jeg, men ingen maskiner endnu) Jeg mangler nogle gode ideer inden for den rustfrie branche som jeg kan tjene penge på, selfølgelig har jeg nogle ideer nu, men er i tvivl om at det er nok til at tjene min egen løn.mit speciale er inden for køkken og hospitalsudstyr. (da det er det vi arbejder med på min nuværende arbejdsplads) dermed ikke sagt at det kun er det jeg vil lave, er åben for alle forslag. for mig drejer det sig om at lave noget jeg har lyst til, men er samtidig klar over at jeg også skal tjene penge. bare nok til at det kan løbe rundt så jeg kan få mig en solid kundekreds. for jeg først det er jeg sikker på at det sjove nok skal komme senere. f.eks er mit firma underleverandør for xxxxx hvor vi laver noget til som jeg sagtens kunne lave, kan man så allerede nu uden en konkret forretning gå ind nu og tilbyde sig som underleverandør,eller vil der bare blive rynket på næsen af det? hvis ja hvordan skal jeg så sælge varen og mig selv. og vil man blive betragtet som en tyv. Har også tænkt meget på at være freelance rustfast kleinsmed, men tror ikke så meget på min egen erfarring endnu, at jeg kunne tage hvilket som helst job ville være at overdrive. men på længere sigt eller for fast kunde er det en mulighed. jeg håber at der vil komme mange gode ideer/svar fra jer |
Hej
Generelt vil jeg nok sige at det er bedst at starte og have noget konkret inden man kontakter kunder, ellers vil de fleste være skeptiske.
Men hvis du eksempelvis har ideer til køkkener mm. så kan man jo kontakte nogle af de mindre køkkenfirmaer, eller tømrerhandler der forhandler køkkener.
Alternativt kunne du lave en hjemmeside og beskrive dine produkter. (bordplader mm.) "problemet" er her at du så målretter dig imod private og de giver ikke faste ordrer.
håber du kommer godt igang.
mvh Thomas