Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mangler gode ideer til opstart af rusfri smedie

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet inden for jern og metalindustrien i 8 år, for 3,5 år siden gik jeg i lære som rustfast kleinsmed og er færdig i august 2009.

Jeg har et brændende ønske om at blive selvstændig med egen smedeværksted ( værkstedslokale har jeg, men ingen maskiner endnu)

Jeg mangler nogle gode ideer inden for den rustfrie branche som jeg kan tjene penge på, selfølgelig har jeg nogle ideer nu, men er i tvivl om at det er nok til at tjene min egen løn.mit speciale er inden for køkken og hospitalsudstyr. (da det er det vi arbejder med på min nuværende arbejdsplads) dermed ikke sagt at det kun er det jeg vil lave, er åben for alle forslag.

for mig drejer det sig om at lave noget jeg har lyst til, men er samtidig klar over at jeg også skal tjene penge. bare nok til at det kan løbe rundt så jeg kan få mig en solid kundekreds. for jeg først det er jeg sikker på at det sjove nok skal komme senere.

f.eks er mit firma underleverandør for xxxxx hvor vi laver noget til som jeg sagtens kunne lave, kan man så allerede nu uden en konkret forretning gå ind nu og tilbyde sig som underleverandør,eller vil der bare blive rynket på næsen af det? hvis ja hvordan skal jeg så sælge varen og mig selv. og vil man blive betragtet som en tyv.

Har også tænkt meget på at være freelance rustfast kleinsmed, men tror ikke så meget på min egen erfarring endnu, at jeg kunne tage hvilket som helst job ville være at overdrive. men på længere sigt eller for fast kunde er det en mulighed.

jeg håber at der vil komme mange gode ideer/svar fra jer

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 22:18

Hej

Generelt vil jeg nok sige at det er bedst at starte og have noget konkret inden man kontakter kunder, ellers vil de fleste være skeptiske.

Men hvis du eksempelvis har ideer til køkkener mm. så kan man jo kontakte nogle af de mindre køkkenfirmaer, eller tømrerhandler der forhandler køkkener.

Alternativt kunne du lave en hjemmeside og beskrive dine produkter. (bordplader mm.) "problemet" er her at du så målretter dig imod private og de giver ikke faste ordrer.

håber du kommer godt igang.

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 00:01

Jeg ved overhovedet ikke om det er muligt for dig, men træningsudstyr er hamrende dyrt, hvis man vil have noget kvalitet.

Et powerrack som dette http://www.bodybuildinggeraete.de/images/powerrack.jpg koster mange tusinde kr. hvis man vil have noget ordentligt, og generelt er kvaliteten af træningsudstyr til private meget lav. Jeg skal da med glæde være første køber, hvis det er noget du kunne finde på at kaste dig over - og jeg ved, der er flere der har efterlyst det på diverse træningsfora (hvis du vil lave lidt markedsanalyse så kig på motion-online.dk, fitforum.dk, bodybuilding.dk, bodyhouse.dk).

Et dip/chin up stativ som dette http://www.sport-tiedje.dk/hoist/kraftstationen/hf4962pl_detail.jpg koster fx 4600 excl fragt. Der er mange der er fuldstændigt ligeglade med, hvordan det ser ud, bare det duer. Så hvis du ville være interesseret i at lave sådan et projekt, tror jeg der vil være fint med kunder.

Nu så jeg lige du overvejede at lave freelance også - så må du da meget gerne give mig et tilbud på, hvor meget sådan noget træningsudstyr vil koste at fremstille. :-)

Tilmeldt 2. Dec 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:34

Det var da en god ide, godt nok er jeg jo ikke det største træningsmenneske selv.

sådan noget udstyr har sikkert nogle krav og normer i forbindelse med ergonomitrien, derfor ville jeg få brug for nogle

som ved hvad der kræves for at den pågældende maskine bliver korrekt, har ikke selv tænkt over dette emne før men er da lidt interesseret.

jeg kan sagtens tegne og udregne hvad det  ca. vil koste i materialer så kommer timeløn og forskellige overfladebehandling, jeg går ud fra at det er i

rustfri rør vi taler om.det er jo noget dyrere end alm jern til gengæld er det ikke nødvendigt at male/belægge med andre materialer det det bare kan være

rådt.

hvem godkender normalt sådanne maskiner. det er jo også en af de spørgsmål som skal tages op.

mange tak for det gode svar, send evt et billede af den pågældende maskine så kan jeg da regne lidt på det.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)