Hejsa Ami"nørder" :) Jeg er nu et skridt tættere på at åbne min egen butik og tænkte om nogen kunne linke til et sted (eller selv skrive et par ord) om de totale udgifter forbundet med at have egen butik. Månedlige & ved opstart. Jeg er selvfølgelig klar over at dette afhænger af husleje, personale osv. Men jeg søger egentlig også mere de små ting som jeg sikkert ikke har overvejet. En hurtig liste over ting jeg har med i regnskabet på nuværende tidspunkt er: Husleje Takker! |
Hej Michael
her er hvad jeg lige kan komme i tanke om, i ikke særligt organiseret form.
Der ud over skal du være opmærksom på eventuelle afgifter hvis du importere varene selv, afregning af moms og endelig indkøb af diverse IT udstyr og systemer......
Etablering omkostninger |
Indretning |
Sikring |
Varekøb |
Løbende driftsomkostninger |
Husleje |
El |
varme |
Forsikring |
Hosting & domæne |
Tlf./ Internet |
Alarm service |
Kontorhold |
Poser |
Fragt/frimærker |
Markedsføring print |
Rejser (messer og ophold) |
Varekøb |
Løn |
Revision |
Advokat |
Finansielle omkostninger |
Håber du kan bruge indsparket til noget. Og ellers ved jeg at diver økonomisystemer indeholder en standard konto-plan til de mest almindelige regnskabsformer, og mon ikke der er en for en detailbutik?
mvh.
Søren
: