Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beboelse i butik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet mig nogle butikslokaler der lever op til mine forventninger og krav.

Jeg står i den favorable situation at en af mine veninder der brænder for branchen jeg vil åbne butikken gerne vil arbejde i butikken - og samtidig søger et værelse på amager hvor hun studerer.

Butikken ligger tæt på hendes studie, og har fuldt funktionelt køkken samt et badeværelse.

Hvad er lovgivningerne omkring beboelse i en sådan butik? Der mangler en bruser på toilettet men det kan nemt installeres.

Mvh.

MIchael Keller

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 17:23

Lovgivningen er, at man ikke må bo i en butik. Så skulle man finde på at gøre det alligevel, hvilket jeg kraftigt vil fraråde, så skal man nok gå lidt stille med dørene!

Tilmeldt 1. Oct 08
Skrevet kl. 17:30

Tak for det hurtige svar! :)

Kan du henvise til et sted hvor jeg kan læse den præcise lovgivning?

Der er sikkert nogle regler der kan bøjes, f.eks. kan man vel dele ejendommen op så en del er butik og en anden del beboelse.

Hun skal ikke bo i front lokalet (der er flere forskellige lokaler tilknyttet ejendommen).

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 17:40

Der er formentlig en af advokaterne herinde, der kan sige dig i hvilken lov det står. Ellers prøv at søg lidt på google.

Det med at lave lejemålet om til blandet erhverv og beboelse eller beboelse for den sags skyld er vist ikke liiige noget, man bare gør. Men igen, jeg håber, at nogen andre, kan hjælpe dig mere på vej!

Tilmeldt 1. Oct 08
Skrevet kl. 17:45

Tak igen :)

Næste spørgsmål er måske også om nogen kender til konsekvenserne ved brud på denne regel.

Umiddelbart kan jeg, så længe forholdene er gode og alle lovmæssige sikkerheds foranstaltninger er på plads (brandveje osv.) ikke se nogle gode argumenter for hvorfor det skulle være et problem - så længe det ikke misbruges - så der må næsten være mulighed for noget dispensation.

Jeg venter lidt og håber på lidt mere input :)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Skrevet kl. 18:27

Jeg tror ikke det har noget med sikkerhed at gøre. Det er nok mere noget med beskatning, lokalplan, osv.

Jeg tror godt, du kan droppe det. For når det er en butik, bor der nok nogen oven på, og denne stakkels pige kan jo ikke gå rundt og hviske dagen lang. Hvis det nu var et erhverslokale, der lå mere isoleret, kunne du sikkert sagtens gøre det uden problemer. Men før eller siden bliver overboen irriteret over et eller andet, så klager han, os så....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)