Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskyde virksomhed som kapital i selskab

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være velkommen, men bør dog være opmærksom på at ingen af os kan påtegne en vurderingsberetning. Peter er ikke reg. revisor og kan derved påtegne. Om han har et samarbejde med nogen som kan, skal jeg ikke kunne sige. Jeg er ikke revisor men rådgiver - fortrinsvis - revisorer (som kan påtegne), og laver bl.a. deres omstruktureringer (hvor de så selv underskriver vurderingsberetningen). Dvs. jeg er i vidt omfang underleverandør til dem.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 15:21

Ok, det skal være en reg. revisor der forestår vurderingen?

Der skal vel stadig en advokat ind over en selskabsoprettelse ;-)

Men i hvert fald; tak for hjælpen og forklaring.

Mvh,
Johnny

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:28

I princippet behøver man ikke at have en advokat ind over selskabsoprettelsen, idet advokaten ikke skal påtegne vedtægter m.v. på samme måde som revisoren skal påtegne vurderingsberetningen. Jeg laver selv de juridiske dokumenter i forbindelse med en omstrukturering, en virksomhedsomdannelse m.v. når der ikke medvirker en advokat, og det er som regel lettere at have med at gøre (og billigere) når der ikke er denne tredjepart med inde.  

Taler vi derimod om et selskab med flere ejer og udarbejdelse af en anpartshaveroverenskomst mener jeg der bør medvirke en advokat. Det er ihvertfald ikke noget jeg gør i, men vedtægter og stiftelsesdokumenter er mere eller mindre standarddokumenter.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50

Jo...jeg har samarbejde med en statsaut. revisor, og kører nøjagtigt efter hans kvalitetsstyringsprincipper, så Laika IT, du

skal da være velkommen.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)