Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor går det galt på vort site? (MinAdvokat.dk)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 24
Fra  MinAdvokat.dk Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Vi har en hjemmeside www.minadvokat.dk, hvor folk, der ønsker et testamente, kan få det udfærdiget individuelt af en advokat.

Brugeren indtaster sine ønsker, arvingernes navne osv. via et særligt spørgeskema, hvorefter advokaten laver et udkast og sender det med posten. Derefter tager advokaten og brugeren en snak om sagen pr. telefon.

Målgruppen er lille (det er ikke så mange, der planlægger at oprette testamente), men alligevel ret forskelligartet - familier med børn fra tidligere forhold, ældre personer, unge ugifte par, der vil sikre hinanden, singler, der vil støtte velgørende formål osv.

Vi har et ret stort "frafald" af besøgende undervejs, synes vi selv. Kunne vi blot få 10% flere af de besøgende til at gå videre med at svare på spørgeskemaet og bestille et testamente, ville det være en stor forøgelse af omsætningen.

Hvad kunne vi i vores situation gøre for at fastholde interessen hos folk?

Er folk "bange" for spørgeskemaet (man kan ellers fint gå det igennem uden at bestille noget - først når man klikker på Bestil i slutningen, bliver svarene sendt til os) - og hvis ja, hvordan afdramatiseres det?

Er der noget information om arv osv. som savnes? (vi kunne f.eks. godt offentliggøre flere brevkassesvar i anonymiseret form - men har det interesse for folk?)

Skulle vi via screen-shots, video eller lignende beskrive bestillingsprocessen, spørgeskemaet og advokatarbejdet "bag skærmen" nærmere - eller...?

Er der noget oplagt, som vi overser?

Jeg skal afslutningsvis bemærke, at hjemmesiden sådan set "fungerer" udmærket p.t. - vi har dagligt nye henvendelser og har været online i snart 5 år. Trods sidens mangler, er der altså nogen derude, der har ihærdigheden til at gå igennem bestillingsprocessen. Det er de frafaldne undervejs, som vi gerne vil samle op.

Jeg håber, at nogen vil bidrage med lidt input og feedbackSmile

Med venlig hilsen

Ulrik Grønborg, adv.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart er sitet ret godt lavet. Designet er pænt og den er overskuelig. Jeg finder med det samme frem til, hvor jeg kan få lavet et testamente.

En ting er dog, at jeg ikke får prisen oplyst, hvis jeg går direkte til bestilling af testamente. Måske I skal skrive prisen og betalingsbetingelsen på vejen til skemaet?!

Nu siger du, at I har et stort frafald af besøgende. Ved du noget om, hvilke besøgende, der falder fra, og hvor de falder fra henne? Måske får I meget trafik fra folk der måske søgte noget andet end lige jeres testamente-produkt?!

Bruger I google analytics? - Hvis ikke, så se at få det installeret i en fart! Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville være rart, hvis man kom ind til "Læs mere" ved at trykke på overskrifterne i de blå bokse

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik

Velkommen på Amino Smile

Hvis du fanger mig på telefonen i morgen, så kan vi lige braine lidt på det sammen, hvis det er noget?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik

Jeg synes også at det ser enkelt ud og fungerer fint. Men jeg tror også at mange, der er inde for at kikke, på forhånd ikke har i sinde, at oprette et testamente. Det er netop et stort skridt og tager man sig sammen for at oprette det på grund af usikkerhed om testamenter generelt. Jeg ser ofte juridiske brevkasser og der er mange spørgsmål, så jeg tror at den personlige rådgivning er vigtig - og at den personlige kontakt om det også er vigtig  og ikke noget man gør pr. telefon. Det er trods alt meget personligt, så tilliden er vigtig. Den kommer sjældent via en hjemmeside, men ved personligt møde.

At nogle falder fra midt i det hele er nok fordi det er grundigt og omfangsrigt. Og når de alligevel ikke skal have noget så taber de interessen halvvejs.

Jeg kan ikke sætte et mærke på noget, jeg savner.

Hilsen Jakob

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik.

Jeg har været inde at ckecke jeres bestillingsdel ud.

Der er rigtig mange ting, der kan gøres for at optimere hjemmesiden, så den konverterer flere af de besøgende til kunder.

Det vil desværre være alt for omfattende at tage her; men er du villig til at få siden optimeret mod ussel mammon, så skal du blot fange mig i arbejdstiden.

Venlig hilsen,

Christian

 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes siden ser rigtig fin og nydelig ud.  Man ser en flink mand der smiler til os Yes (giver tillid)

Skynd jer at melde den til linkportalen LinkCentralen.dk i kategorien 'Advokat'

Det gøres lige her: http://linkcentralen.dk/tilmeld_link/

MVH.

Jakob.

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

JakobN:

Hej Ulrik

Jeg synes også at det ser enkelt ud og fungerer fint. Men jeg tror også at mange, der er inde for at kikke, på forhånd ikke har i sinde, at oprette et testamente. Det er netop et stort skridt og tager man sig sammen for at oprette det på grund af usikkerhed om testamenter generelt. Jeg ser ofte juridiske brevkasser og der er mange spørgsmål, så jeg tror at den personlige rådgivning er vigtig - og at den personlige kontakt om det også er vigtig  og ikke noget man gør pr. telefon. Det er trods alt meget personligt, så tilliden er vigtig. Den kommer sjældent via en hjemmeside, men ved personligt møde.

At nogle falder fra midt i det hele er nok fordi det er grundigt og omfangsrigt. Og når de alligevel ikke skal have noget så taber de interessen halvvejs.

Jeg kan ikke sætte et mærke på noget, jeg savner.

Hilsen Jakob

 

Jeg kan ikke andet end tilslutte mig Jakob, for jeg mener også at det med testamente er en meget følsom sag.  Det handler meget om at skabe tillid mellem dig og dine kunder og dette kan bedst skabes ved personlig kontakt. Du kunne evt. overveje, at ringe til folk og invitere dem til en"samtale" når de har udfyldt spørgeskemaet, i stedet for at sende dokumentet ud til dem med posten og derefter ringe for at diskutere. Det virker lidt mekanisk. Hvis de godt kan nøjes med modtage dokumentet med posten, så gør du bare det. Jeg tror bare som kunde, vil jeg gerne have mulighed for at vælge enten eller.

Måske om nogle år kan denne del af virkeligheden virtualiseres, men du skal tænke på, at den del af den gruppe du henvender dig til er gammeldags og internettet er ikke nødvendigvis det vigtigste redskab i deres liv.

Eller synes jeg faktisk at ideen i sig selv er super og inovativ, jeg tror bare ikke vi er der helt endnu.

Held og lykke 

 

gazela.dk 40820055
Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

gazela:
Måske om nogle år kan denne del af virkeligheden virtualiseres, men du skal tænke på, at den del af den gruppe du henvender dig til er gammeldags og internettet er ikke nødvendigvis det vigtigste redskab i deres liv.

Det er nok en meget rigtig betragtning.

Hvis jeg var gammel nok, ville jeg klart foretrække at bruge din service frem for at skulle ringe til en advokat, bestille tid, tage til møde, frem og tilbage, osv osv. Det ville faktisk være noget, der kunne få mig til at få det gjort, hvor jeg måske ellers ville have udskudt det uendeligt.

Men som gazela skriver, så skal der måske først ske et generationsskifte...?!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

gazela:

Måske om nogle år kan denne del af virkeligheden virtualiseres, ....

....jeg tror bare ikke vi er der helt endnu.

Det er jeg så ikke enig i.

Det kræver bare, at man ved, hvordan det skal gøres. Jeg arbejder lige nu på et projekt, der indebærer, at jeg starter op i en atmosfære af mistro og "det kan man da ikke" - altså langt værre forudsætninger end et testamente. Selv om projektet kun har været i luften i ca. 10 dage kører det planmæssigt Wink 

Testamentet kender man da i forvejen. Så det hele drejer sig om, hvordan man gør - ikke om markedet er klar.

For markedet ER klar.

Venlig hilsen,

Christian 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)