Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på www.succes-kultur.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Hvis I har tid tilovers, vil jeg være rigtig glad for kommentarer til min nye hjemmeside www.succes-kultur.dk.

Mange hilsner

Thomas Grønnemark

Succes-kultur.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 19:20

Umiddelbart er det en flot og enkelt site!

Men....

Jeg skulle dog lige køre din billede-rotation igennem nogle gange, før jeg havde forstået, hvad der stod - man falder lidt over ordene, synes jeg, og den skifter lige hurtigt nok. Og nu, ca. 30 sekunder efter jeg har lukket siden ned, kan jeg ikke huske, hvad der stod! Wink. Jeg fornemmer det som lidt højtragende udsagn uden konkret indhold...

Det, at et så stort billede skifter hele tiden, virker også lidt stressende. Måske du skulle bruge kun ét af billederne og så kun lade teksten skifte? Hvis din flash-programmør kunne få teksten til at "fade" blødt istedet for at skifte så brat, kunne det være endnu bedre..

Men er disse flygtige udsagn egentlig så vigtige, at de skal fylde hele forsiden? Jeg savner lidt, at der står, hvad I egentlig laver. Jeg synes, det er meget ofte, at man på hjemmesider for virksomheder i denne lidt svært definérbare kategori af rådgivere (coaching/foredrag/teambuilding/undervisning) ikke rigtig kan finde ud af, hvad er produktet helt konkret er? Var I revisor eller advokat, så er det jo nemt, for så ved alle, hvad det er med det samme. Men det er jo ikke tilfældet.

Jeg tror, det er vigtigt, at man forstår, hvad en virksomhed tilbyder, lige så snart, man kommer ind på deres hjemmeside. Ellers bliver man bare forvirret, og da der er 100 andre, man kan klikke på inde på google, er man tilbøjelig til at klikke "back" og gå ind på den næste... man er jo doven og har travlt!

Så hvad er jeres konkrete produkt, hvordan kan det tilbyde min virksomhed værdi, og ikke mindst - hvad koster det?

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 20:39

Hej Patrick

Super feedback, jeg vil tage den kraftigt ind i mine overvejelser, når jeg inden for en overskuelig fremtid skal korrigere indholdet.

Mange hilsner

Thomas Grønnemark

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 20:22

God hjemmeside, konceptet slår igennem her.

Mvh Jonas

Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:12

Hej Thomas

Jeg synes også godt om din hjemmeside, og især synes jeg du virker meget troværdig. Som retoriker er jeg ret interesseret i hvordan man skaber troværdighed, og jeg tænker umiddelbart at det nok hænger nært sammen med billedet af dig selv på forsiden. Så hold endelig fast i det, hvis du ville lave noget om.

Sprogligt synes jeg dog der er en del at komme efter. Det stå lysende klart at du virkelig har noget på hjerte, men i dine tekster kommer det ikke rigtigt frem. Lad mig vise et kort eksempel. Når du skriver at du går ud fra  "devisen: at virksomhedskultur både kan skabe arbejdsglæde og resultater på en gang", ser jeg følgende problemer, et argumentatorisk og et par sproglige.

1) Sætningen er indholdsmæssigt tom. Virksomhedskultur er noget alle virksomheder har, og dermed kunne det modsatte være ligeså sandt: Virksomhedskultur kan skabe både arbejdshad og manglende resultater.
Det er en meget almindelig "fejl" at man glemmer at skrive det man egentlig VIL. Og det synes jeg du glemmer her. Det må nødvendigvis handle om "den rette virksomhedskultur" eller lignende (det ved du jo!).

2) Det ser klodset ud at skrive det med både et kolon og et 'at'. Faktisk kan du komme helt udenom ved at markere devisen, fx med kursivering.
Når det er sagt, er formuleringen "både X og Y på en gang" redundant. "På en gang" ligger jo præcist i "Både og"-konstruktionen! Generelt skal man skrive så kort som muligt, men samtidig huske at skrive alt det man skal.

Med "kan skabe" indikerer du desuden at det kun er måske. Det er det måske også, men det behøver du ikke skrive, synes jeg.

Jeg ville nærmere skrive:

"...devisen den rette virksomhedskultur skaber både arbejdsglæde og resultater"

Sig endelig til, hvis du gerne vil høre mere om hvad en retoriker kunne hjælpe dig med!

Mvh Søren, selvstændig retoriker, Sprogzonen.dk

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 15:37

Tak for feedbacken Søren, Patrick og Jonas. Jeg samler alle jeres gode indput sammen til d. 7. januar, hvor jeg skal have en Jam Session hos One2speak ved Anders Gisselmann(man kan vel også reklamere for andre på Amino : )  ). Derefter laver laver jeg ændringerne så de er klar midt i januar.

Endnu engang tak

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 16:20

Selv tak! Post endelig, når I har et resultat klar. Det kunne være spændende at se!

Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:34

Hej Thomas,

Jeg synes din side er meget flot, og synes nu også at budskabet er ret klart. 

Jeg synes dog også at det skær i øjnene at så stort et billede skifter.. Tror ikke det er nogen dum ide, at det kun er teksten der skifter. Hvis det ikke kan være anderledes end at billedet skal skifte, så ville det ikke skade at lade billederne stå lidt længere, eller måske lave en lidt langsommere overgang mellem dem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)