Hej, Jeg er ved at købe en PC hos Dell, og da jeg køber den gennem firmaet, har jeg fundet ud af, at min almindelige indbo forsikring ikke dækker i tilfælde af tyveri. Derfor skal jeg også have computeren tyveriforsikret, hvilket Dell tilbyder gennem en MultiCover forsikring, der også dækker hændelige uheld. Computeren koster alene 10.500 kr, eks moms, hvilket gør, at jeg kan straksafskrive den. Men med forsikringen løber prisen op i 12.700, altså 800. kr. mere end maks. beløbet for straksafskrivning. Da jeg gerne vil lette regnskabsbesværet vil jeg meget gerne holde prisen under de 11.900, og så straksafskrive den i år. Jeg har snakket med Dell om at få lavet 2 forskellige fakturaer, så den ene bliver på 10.500 for Pc'en og den anden på 2.200 for forsikringen. Så spørgsmålet går på. om jeg kan kalde prisen for forsikringen for en driftsudgift, så den ikke tæller med i den samlede pris for computeren, eller om den, fordi den kun dækker denne specifikke PC er en udgift der tæller med, så beløbet bliver over de 11.900? Jeg har undersøgt muligheden for at tegne en generel erhvervsforsikring hos et forsikringsselskab, men med en alt for høj præmie og selvrisiko, kan det slet ikke svare sig. Jeg håber I kan hjælpe med dette!
|
Jeg bruger http://www.usgdanmark.dk/ til alle mine forsikrings ting. Ingen selvrisiko og forholdsvis lav præmie