Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket Open Source System til shop vil du anbefale?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Skal igang med et nyt projekt hvor jeg har besluttet mig for at anvende et open source shop system .

Siden skal udover at være på dansk også have engelsk og tysk, hvilket betyder at man nemt skal kunne oprette produkterne på alle sprog i en vending.

Derudover må der gerne være en dansk hosting udbyder der kan stå for evt. support og installering af systemet.

Overvejer meget Magento, men har læst mig frem til at man uden en dediceret server får en langsom løsning. Er der hold i dette?

 

 

Hvad vil du anbefale af open source systmer og hvorfor?

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører Magento på Gigahost til en flad 20'er om måneden...

Langsomt, tja, det er vel en smagssag. Jeg synes det er okay tilfredsstillende - men jeg har heller ikke 1.000 besøgende i timen. Det er godt for mig til at lære systemet - hvis jeg vil mere seriøst, så kan jeg bare skifte.

 

Magento har stadig en del bugs som de (og vi) slås med. Den danske oversættelse er næsten 100% i orden...

Magento er godt og langt bedre opbygget end mange andre systemer. Særligt indenfor design er det væsentligt nemmere, hvis man kan forstå lidt basis PHP. Jeg tør godt anbefale Magento, da det ser ud til at blive toppen af poppen i 2009, når de lige får ordnet den sidste børnesyge.

Det skal bemærkes, at jeg ikke har direkte kendskab til f.eks. OSCommerce, men jeg er godt tilfreds med Magento.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla! + Virtuemart

Skulle gerne virke uden problemer, har kun hørt godt om det fra en ven.

Kan anbefale YBnet.dk, de kan sætte det op på ingen tid, og deres hosting er billigt.

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle elementer omkring sprogversioneringen i det du skriver som du nok bør overveje kraftigt inden du kaster dig ud i det - ihvertfald hvis du har nogle intentioner om at nå dine fremmede markeder.

Derudover så kan vi være behjælpelige med såvel hosting som installation, opsætning, tilpasning, custom udvikling osv. hvis du ønsker en shop baseret på Joomla + Virtuemart.

Ønsker du dedikeret Magento hosting kan vi også klare det - uden at det er langsomt.

Skriv en mail på email@redweb.dk så byder vi gerne ind med den hjælp du behøver.

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

NapNap.dk:

Hej aminoer,

Skal igang med et nyt projekt hvor jeg har besluttet mig for at anvende et open source shop system .

Siden skal udover at være på dansk også have engelsk og tysk, hvilket betyder at man nemt skal kunne oprette produkterne på alle sprog i en vending.

Derudover må der gerne være en dansk hosting udbyder der kan stå for evt. support og installering af systemet.

Jeg kan varmt anbefale magentohotel.dk -De har hjulpet de par gange jeg har haft brug for det. Uden beregning.

NapNap.dk:
Overvejer meget Magento, men har læst mig frem til at man uden en dediceret server får en langsom løsning. Er der hold i dette?

MagentoCommerce kræver lidt ekstra af serveren, især lader til at være databaseopslag som er vigtige. Jeg er godt tilfreds med hastigheden hos Magentohotel.dk -Har prøvet servage og gigahost hvilket var alt alt for sløvt. Min magento er ca 10-20 gange hurtigere hos magentohotel.dk

Når jeg rammer et par tusinde brugere pr. dag, kan det være jeg overvejer en dedikeret løsning.

 

 

NapNap.dk:
Hvad vil du anbefale af open source systmer og hvorfor?

Magentocommerce er helt sikkert det nyeste hotte indenfor opensource commerce. Det bliver stort.

 

/Hus

Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Der er nogle elementer omkring sprogversioneringen i det du skriver som du nok bør overveje kraftigt inden du kaster dig ud i det - ihvertfald hvis du har nogle intentioner om at nå dine fremmede markeder.

Derudover så kan vi være behjælpelige med såvel hosting som installation, opsætning, tilpasning, custom udvikling osv. hvis du ønsker en shop baseret på Joomla + Virtuemart.

Ønsker du dedikeret Magento hosting kan vi også klare det - uden at det er langsomt.

Skriv en mail på email@redweb.dk så byder vi gerne ind med den hjælp du behøver.

Jeg ville nok foretrække et dansk webhotel til min webshop. Især hvis det er en magento, ingen grund til at placere den længere fra brugerne end nødvendigt.

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

CubeCart er helt klart fornuftigt, og et system vi har god erfaring med at installere og tilpasse for kunder.  Du kan se eksempler herpå på nogle af vores webshop-løsninger (bemærk at de er LIVE! og alle køb vil blive gennemført!): www.manini.com, www.cavalliustapeter.dk, www.wilferts.dk...

CubeCart er samtidigt til forskel fra Magento:

- Vel-etableret, produktions-klar, og sikkerheds-certificeret
- Installeret på mio. af websites
- Altid at foretrække som løsning, når du læser revies hvor det jævnføres andre såsom Virtuemart og OSCommerce.
- Ikke helt gratis, men til små 500 for en licens, så er det absolut ikke prisen der kvæler projekter...

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

mundsavl.dk:

Jeg ville nok foretrække et dansk webhotel til min webshop. Især hvis det er en magento, ingen grund til at placere den længere fra brugerne end nødvendigt.

Jeg kan ikke se hvad det har med mit indlæg at gøre.

Vi udbyder webhoteller hosted i DK, Holland og USA alt efter behov og målmarkeder og jeg har på intet tidspunkt skrevet i tråden at det jeg tilbød ikke var hostet i DK.

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode input.

Er godt nok meget i tvivl om hvilket man skal vælge.

Nogen der har erfaring med open source system der administere flere sprog?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste gode open source system kan administrere flere sprog men det er ikke den rigtige strategiske beslutning at tage at basere en internationaliseringsstrategi på sprogversioneringer.

Oscommerce er forældet

Magento er stadig ret buggy - og webshop only

Joomla + VM - Kan det meste og er ret gennemtestet

CubeCart - ret gennemtestet og ubredt - dog webshop only

Der er nogle flere muligheder derude - men mon ikke de 3 af de 4 ovenstående nok er 3 af de mest interessante bud.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)