Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foto til fodbold hjemmeside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ejer af www.infobold.dk og skriver nyheder om fodbold, men skal bruge billeder hvor får man rettigheder til dem ??

Mvh Lasse

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:20

Du kan jo enten være kreativ og gå ud og fotografere selv. Det kræver egentlig bare et digi-cam. Men sørg for en fornuftig kvalitet. Hvis du finder et billede kan du jo kontakte de, der har billedet, eks. hvis det er et nyhedsmedie. Hvis det er en tilfældig privat hjemmeside vil jeg nok tænke mig om et par gange inden jeg vil kontakte dem - de kan jo have taget billedet ulovligt.

Der findes også hjemmesider, der både har gratis fotos og fotos, du betaler et lille smule for. Jeg bruger ofte www.sxc.hu der har et væld af billeder men der findes eks. også www.istockphoto.com og mange andre. Prøv google og du får mange henvisninger.

Hilsen Jakob

Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:30

hejsa..

Jeg ved alle verdens freelance fotografer sæger foto til en stor database, som alle mediehuse også bruger.. ved ikk hvad det koster, eller hvad den hedder.. men ring da til en fotograf på et af de større mediehuse, f.eks jyllands -posten..

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 12:43
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 15:33

JakobN:

Du kan jo enten være kreativ og gå ud og fotografere selv. Det kræver egentlig bare et digi-cam. Men sørg for en fornuftig kvalitet. Hvis du finder et billede kan du jo kontakte de, der har billedet, eks. hvis det er et nyhedsmedie. Hvis det er en tilfældig privat hjemmeside vil jeg nok tænke mig om et par gange inden jeg vil kontakte dem - de kan jo have taget billedet ulovligt.

Der findes også hjemmesider, der både har gratis fotos og fotos, du betaler et lille smule for. Jeg bruger ofte www.sxc.hu der har et væld af billeder men der findes eks. også www.istockphoto.com og mange andre. Prøv google og du får mange henvisninger.

Hilsen Jakob

Er det lovligt bare at tage billeder til brug på min hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:41

Det er aldeles ulovligt at tage fotos fra andre hjemmesider uden at have fået lov!

Man kan betvivle kvaliteten af fotos på de gratis fotodatabaser, og et site som Getty Images (ovenfor foreslået) har helt vanvittige priser (flere 100 dollars per billede).

Jeg vil anbefale de mange foto-sites, hvor hvert billede koster 1 $. Der finder du billeder af høj kvalitet og inden for enhver kategori. I flæng vil jeg nævne:

www.bigstockphoto.com

www.dreamstime.com

www.shutterstock.com (andet system end de andre, nemlig abonnement)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:15

efb-freak:

JakobN:

Hilsen Jakob

Er det lovligt bare at tage billeder til brug på min hjemmeside

Ja, det er 100 % lovligt at benytte billeder, du selv har taget med dit eget kamera. Så længe det foregår på stadion, ved træning mv., hvor det er offentligt. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)