Jeg ville høre jer kære aminoer herinde hvad i synes om idéen med freelancepriser.dk - Tanken opstod da en kammerat spurgte hvad man endelig skulle tage i timen som freelance inden for xx branche (i dette tilfælde var det som php udvikler).
Der er ikke så meget design på siden, men i er velkommen til også at give feedkback på 'det' :-)
Jeg synes, du skulle skynde dig at lave et register, så freelancere kan oprette sig med deres kompetencer, og hvad de tager for det, og så kan virksomheder bruge siden til at søge efter en sådan! Hvis siden så vokser sig stor, kan der komme en god forretning ud af det! Hvis det ikke findes i forvejen på dansk, så ville jeg skynde mig at lave det, hvis jeg var dig!
Jo du har skam ret i at det kunne være en idé at lave det, det var også planen, men her til en start ville jeg blot se om der kunne være interesse for sådan et projekt, og at det skulle være nemt og hurtig at afgive dine oplysninger.
Jo det tror jeg du har ret i, at timeprisen er afhængig af hvad man har lavet før, indenfor en rimelig grænse. Det er også mulig at angive hvor meget erfaring man har. Dog tror jeg at der kan være forskel på en timepris hvis man f.eks. lever af at lave freelance kontra at have det som side beskæftige til et fast job.
Måske man skulle overveje at gøre det mulig, at markere om man arbejder fuldtid som freelancer.
Der er nogle få håndværker erhverv med, men jeg var lidt i tvivl om, om de også var i målgruppen. Tak for dit feedback, jeg genovervejer flere brancher.
Jo du har skam ret i at det kunne være en idé at lave det, det var også planen, men her til en start ville jeg blot se om der kunne være interesse for sådan et projekt, og at det skulle være nemt og hurtig at afgive dine oplysninger.
Jeg tror bestemt, der vil være interesse om det, da den slags websites allerede findes i udlandet i bedste velgående. På dem, jeg har set, er det meget med, at virksomheder går ind og opretter opgaver, og så byder freelancerne på dem. Så løser det med priserne også sig selv, da freelancerne bliver nødt til at afpasse deres pris til markedet samt deres egne referencer (som man jo kan se derinde).
Hvis det ikke er lavet i Danmark, så skynd dig hellere. Ellers laver Thorborg det bare herinde ved siden af sine andre børser
Det er principielt en fed idé med en sådan service, der er blot ét kæmpe problem! Nemlig at en timepris kun er ligeså fair, som den måde den bliver faktureret på. Man kan, for eksempel, godt fakturere tid brugt på at læse dokumentation omkring f.eks. PHP-funktioner, men det er forskelligt fra person-person. Man kan også vælge at fakturere hver eneste gang at telefonen ringer, men heller ikke alle gør dette. Man kan også fakturere for hver påbegyndte 1/2 time eller hele time, men dette fremgår heller ikke... Og sådan kan man blive ved, med at argumentere at timepris er en ELENDIG indikator for en endelig pris. Værre bliver det, idet at større opgaver også typisk faktureres udfra tilbud, men kunder kan jo ikke vide hvad der er udløsende for en tilbudspris jf. en timepris.
Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design