Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat dagpleje, økonomi.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Min kone er netop i dag blevet godkendt som privat dagplejemor og i den forbindelse kunne hun godt tænke sig lidt input fra alle de kære Aminoer.

Er der nogen af jer som har erfaring med privat dagpleje, enten som dem der driver dem eller som forældre.

Hun er meget interesseret i hvor meget i betaler for dagplejepladsen rundt omkring i landet og hvilke forhold der ellers generelt er i de forskellige private dagplejehjem.

hvis der sidder nogen som enten selv driver eller har en partner som driver en privat dagpleje er hun også meget interesseret i at vide om i generelt bruger standardfradraget på 46% eller trækker de faktiske udgifter fra?

Så vidt jeg har forstået så er indtægten på børnepasning ikke momspligtig, korrekt?

Det bliver en helt ny verden at få huset fyldt med små poder Big Smile Spændende.

Mvh

Lars

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg betalte ca. 2500kr om måneden for dagpleje i Kastrup (København) da min søn var der.

Men bortset fra det får dagplejemoren vidst også ca. 100.000kr pr. barn.

VH Jørgen Olsen

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Skrevet kl. 12:32

Hej Jørgen,

Tak for svaret.

2500 kr. lyder af meget da en kommunal dagpleje koster cirka 2000....

Havde i nogen form for ekstra service, så som forskudte åbningstider eller lign.?

Mvh

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

Ja...dagpleje er naturligvis momsfrit!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 12:40

Hej Lars.

Der var ingen ekstra service.

Jeg synes også det er rimelig dyrt for det var mit indtryk at hun kun tilbød opbevaring. Ungen fik med andre ord lov til at ligge og hyle fra kl. 7 til kl. 15.

Så jeg kunne jo have lejet et lille rum hos Shurgaard billigere og proppet ham der :)

VH Jørgen Olsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:46

Hej Lars

Min kone har været privat dagpleje og tog 6000 kr. per barn pr. måned.

Hun må så max have 4 børn, men kan søge tilladelse til det 5 for en periode. Af de 6000 kr. for forældrene refunderet 3/4 af kommunen.

Men hun havde god succes med at lave en kontrakt med forældrene og desuden sørge for en god kontakt til kommunen, der kunne komme ud og kikke/rådgive, ja dagpleje kontoret er det jo.

Men spørg endelig!

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Skrevet kl. 12:47

Hehe,

Det med rummet hos Shurgaard kunne jeg godt se det sjove i Smile , men tror ikke jeg viser det til fruen Wink

Mvh

Lars

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:48

Ja som Jørgen nævner, så sørg for at være aktiv med ungerne.....tag i skoven, legestue osv., ved nogle kommuner har forskellige tilbud.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Skrevet kl. 12:50

Hej Kenneth,

Tak for svaret.

Det var så faktisk forholdsvis billigt da hun jo så reelt set har taget 1500 kr per barn, men det er nok også nogenlunde på det niveau de ligger her i området ved Give.

Det er vel ikke sådan at man kunne få lov til at smugkigge lidt på hendes kontrakt Big Smile , da vi jo også havde tænkt at lave en sådanne.

Mvh

Lars

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Skrevet kl. 12:52

Jeg er helt sikker på at hun nok skal være rigeligt aktiv med børnene.

Hun er uddannet pædagog, men er bare træt af alt den stress der findes i børnehaverne pga. nedskæringen på personalet.

Hun går meget op i børnenes udvikling osv.

Mvh

Lars

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)