Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

købt hjemmeside og har ingenting nu

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Brug altid Open Source  -  det er billigst på lang sigt!

Med venlig hilsen

Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:49

Det er bestemt ikke korrekt

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 23:03

Oxkjær:

MetteSkagen:

Hvis tingene ligger på et domæne ejet af dig, så kan du altid bare gå ind og ændre password og så er der ingen der kaan komme ind på det udover dig - så sørg altid for som minimum at domænet står i dit navn og at du har adgang til det.

Ikke korrekt, de kunder jeg har der benytter mit CMS har IKKE adgang via FTP - uanset om de ejer domænet eller ej.

Det er korrekt, at de frit kan vælge at flytte domænet, men det betyder ikke at de får koden med.

Nej, ikke hvis de hoster hos dig, men hoster de hos en anden, som f.eks. Webhosting, så er det helt deres. Derfor er jeg tilhænger af at man lader sit domæne hoste hos en webhoteludbyder og ikke hos den der skal lave shoppen. Så er man uafhængig. Men det er måske umuligt selv at bestemme hvor man vil have sit domæne, hvis man skal bruge dit CMS?

Mette

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 23:04

Det er jeg dybt uenig i.

Open Source er godt, men det kommer da helt an på hvad man vil have på sin hjemmeside?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:28

MetteSkagen:

Nej, ikke hvis de hoster hos dig, men hoster de hos en anden, som f.eks. Webhosting, så er det helt deres. Derfor er jeg tilhænger af at man lader sit domæne hoste hos en webhoteludbyder og ikke hos den der skal lave shoppen. Så er man uafhængig. Men det er måske umuligt selv at bestemme hvor man vil have sit domæne, hvis man skal bruge dit CMS?

Mette

De kunder der benytter mit CMS skal være hosted i mit regi. Mit CMS er ikke open source og derfor har kunder heller ikke FTP adgang, da jeg ikke ønsker at se min kildekode blive kopieret. Hvis man ikke ønsker at blive hosted hos mig, så skal man ikke bruge mit CMS og længere er den ikke.

Open source er ganske fint for dem der gider at sidde og nørde med tingene selv, men det gider mine kunder ikke, de vil hellere gøre det de er bedst til, nemlig at drive deres forretninger :-)

Tilmeldt 1. Oct 08
Skrevet kl. 11:19

Open source er ganske fint for dem der gider at sidde og nørde med tingene selv, men det gider mine kunder ikke, de vil hellere gøre det de er bedst til, nemlig at drive deres forretninger :-)

Der er vist noget du har misforstået!

Den eneste forskel på Open Source systemer og lukkede systemer er den åbne kildekode! Typo3 bruges af både små virksomheder som giganter som VW, 3M, T-mobile mm. må siges at være en kvalitets anerkendelse. De køber ikke systemer der kun kan bruges af nørder. Der er 2 sider af et CMS projekt; På den ene side udviklingen af kundens ønskede design og funktionalitet(nørdet) men på den anden side -  det som brugeren ser og arbejder med. Det er to vidt forskellige ting. Det er begge sider der gør sig gældende for udviklingen af både Open Source- og lukkede systemer!

MVH

Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:47

Arhh, Jesper, det er vist dig der har misforstået noget, hvis du tror at den eneste forskel er om koden er frit tilgængelig eller ej. Der er mange flere forskelle og det er dumt at være blind for dem

Tilmeldt 1. Oct 08
Skrevet kl. 11:53

Hej

Kan du ikke nævne de væsentlige forskelligheder?

MVH

Jesper

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:34

Typoart:

Der er vist noget du har misforstået!

Det ved jeg såmænd ikke om det er.

Jeg får flere og flere opgaver på vedligeholdelse af hjemmeside for kunder, som bla. benytter Joombla løsninger - løsninger som de slet ikke kan finde rundt i.

Nu har jeg kun et sparsomt kendskab til Open Source løsninger, men grundlæggende, så indeholder disse løsninger rigtig mange funktioner som de færreste har brug for og som blot er med til, at forvirre kunden.

Når jeg f.eks. leverere en kunde en løsning, så indeholder den de muligheder som kunden har ønsket/behov for og ikke alt muligt andet. Det er muligt, at det er leverandøren af de enkelte Open Source løsninger, som ikke forstår at fjerne unødige elementer/funktioner, men omvendt, med de priser som webdesigns med CMS bliver leveret til, så er der ikke plads til ret meget kundetilpasning. Wink

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 13:46

Mere klart kan det ikke siges :)

Er 110% enig.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)