Hej Brug altid Open Source - det er billigst på lang sigt! Med venlig hilsen Jesper |
Det er bestemt ikke korrekt
Det er bestemt ikke korrekt |
Nej, ikke hvis de hoster hos dig, men hoster de hos en anden, som f.eks. Webhosting, så er det helt deres. Derfor er jeg tilhænger af at man lader sit domæne hoste hos en webhoteludbyder og ikke hos den der skal lave shoppen. Så er man uafhængig. Men det er måske umuligt selv at bestemme hvor man vil have sit domæne, hvis man skal bruge dit CMS? Mette |
Det er jeg dybt uenig i. Open Source er godt, men det kommer da helt an på hvad man vil have på sin hjemmeside?
|
De kunder der benytter mit CMS skal være hosted i mit regi. Mit CMS er ikke open source og derfor har kunder heller ikke FTP adgang, da jeg ikke ønsker at se min kildekode blive kopieret. Hvis man ikke ønsker at blive hosted hos mig, så skal man ikke bruge mit CMS og længere er den ikke. Open source er ganske fint for dem der gider at sidde og nørde med tingene selv, men det gider mine kunder ikke, de vil hellere gøre det de er bedst til, nemlig at drive deres forretninger :-)
|
Open source er ganske fint for dem der gider at sidde og nørde med tingene selv, men det gider mine kunder ikke, de vil hellere gøre det de er bedst til, nemlig at drive deres forretninger :-) Der er vist noget du har misforstået! Den eneste forskel på Open Source systemer og lukkede systemer er den åbne kildekode! Typo3 bruges af både små virksomheder som giganter som VW, 3M, T-mobile mm. må siges at være en kvalitets anerkendelse. De køber ikke systemer der kun kan bruges af nørder. Der er 2 sider af et CMS projekt; På den ene side udviklingen af kundens ønskede design og funktionalitet(nørdet) men på den anden side - det som brugeren ser og arbejder med. Det er to vidt forskellige ting. Det er begge sider der gør sig gældende for udviklingen af både Open Source- og lukkede systemer! MVH Jesper |
Arhh, Jesper, det er vist dig der har misforstået noget, hvis du tror at den eneste forskel er om koden er frit tilgængelig eller ej. Der er mange flere forskelle og det er dumt at være blind for dem |
Hej Kan du ikke nævne de væsentlige forskelligheder? MVH Jesper |
Det ved jeg såmænd ikke om det er. Jeg får flere og flere opgaver på vedligeholdelse af hjemmeside for kunder, som bla. benytter Joombla løsninger - løsninger som de slet ikke kan finde rundt i. Nu har jeg kun et sparsomt kendskab til Open Source løsninger, men grundlæggende, så indeholder disse løsninger rigtig mange funktioner som de færreste har brug for og som blot er med til, at forvirre kunden. Når jeg f.eks. leverere en kunde en løsning, så indeholder den de muligheder som kunden har ønsket/behov for og ikke alt muligt andet. Det er muligt, at det er leverandøren af de enkelte Open Source løsninger, som ikke forstår at fjerne unødige elementer/funktioner, men omvendt, med de priser som webdesigns med CMS bliver leveret til, så er der ikke plads til ret meget kundetilpasning.
|