En af min kones kunder har ikke kunnet betale.....så nu har vi hentet de resterende varer. Men, hvordan udformes en kreditnota? Jeg går ud fra at den kun skal gå på de varer man har taget retur? Skal man så skrive hvor meget der er tilbage at betale af den oprindelige faktura, eller?? Skal pengene bare indbetales på det oprindelige fakturanummer?? Alternativt kunne man jo kreditere alle varer der tidligere er blevet leveret, og så udstede en helt ny faktura på de varer der allerede er blevet solgt (og håbe de betaler denne regning - for ellers er de jo nok tabt...suk.....).... ....Og så trækker vi naturligvis også hele mængderabatten fra på kreditnotaen (også fra det der ikke er returneret) - det kan der vel ikke være noget forkert i når rabatten netop var opnået fordi de lagde en relativt stor ordre?! |
Nu ved jeg godt indlægget blev postet sent på en helligdag, så jeg genta''r lige spørgsmålet:
En kunde har ikke betalt for varerne til tiden (og er muligvis på vej mod en betalingsstandsning)
De har allerede solgt en del af varerne
Vi har nu afhentet de ikke-solgte varer, og vil skrive en kreditnota på resten (dem vi har afhentet).
Skal denne kreditnota kun indeholde de returnerede varer - eller alle de der blev leveret i første omgang, og så en ny faktura - eller??