Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagerank af undersider

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Jyllinge
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Selvom robots.txt filen er lukket for indeksering kan der sagtens flyde pagerank til den alligevel. Derfor giver det god mening at sætte nofollow på til "ligegyldige" sider som denne.

At din forside har et link til indkøbskurven sænker nok ikke dennes PageRank. Men det du skal tænke på at fordi indkøbskurven typsik linkes fra alle sider på sitet opnår den en pæn pagerank. Og denne pagerank kunne istedet være delt ud mellem dine produktsider.

Aha, jeg tror jeg forstår pointen - pagerank "deles ud" til de underliggende sider. Jo færre sider der skal tilflyde pagerank, jo højere pagerank på hver underside - har jeg forstået korrekt ?

Men i praksis kan jeg så konstatere at pagerank er udefineret (ikke 0, bare udefineret) for min indkøbskurv. Faktisk også for min links side, ja alle de sider under "Service" nederst til venstre på vores side. Det på trods af at jeg har konstateret at f.eks. links siden ER indekseret. Og de har eksisteret i over et år de sider.

Men det er da øv at links siden har udefineret pagerank - det gør vel de links jeg har skrevet på den mindre værd, eller hvad ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:00

Morten Schmidt:
Aha, jeg tror jeg forstår pointen - pagerank "deles ud" til de underliggende sider. Jo færre sider der skal tilflyde pagerank, jo højere pagerank på hver underside - har jeg forstået korrekt ?

Ja

Morten Schmidt:
Men i praksis kan jeg så konstatere at pagerank er udefineret (ikke 0, bare udefineret) for min indkøbskurv. Faktisk også for min links side, ja alle de sider under "Service" nederst til venstre på vores side. Det på trods af at jeg har konstateret at f.eks. links siden ER indekseret. Og de har eksisteret i over et år de sider.

Alle indekserede sider har en PR større end 0.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 27. Nov 08
Skrevet kl. 22:44

Ole Thorup:

Morten Schmidt:

Alle indekserede sider har en PR større end 0.

Jeg ved godt jeg er ny her - men med alt mulig respekt, så tror jeg altså ikke den holder. Bær over med mig, måske er der noget jeg har misforstået.

Here goes - Når jeg kan finde min links side ved at google site:www.smallones.dk niceones så betyder det vel at den er indekseret, ikke ?

Prøv selv at checke Pagerank for samme links side. Jeg får "Der er ingen tilgængelige oplysninger om pagerank" (det er det jeg mener med udefineret).

Desuden har jeg da også et eksempel på en side med PR 0 selvom den er indekseret. Du skriver at alle indekserede sider har PR større end 0.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:49

Morten Schmidt:
Du skriver at alle indekserede sider har PR større end 0.

PR 0 kan jo også være 0.0000001 eller hvordan Google nu udregner det.

Det er en meget teoretisk diskussion, som kun ganske få kender svaret på. Tiden er nok brugt bedre på at optimere titler og descriptions Smile

Venlig hilsen
Ole

Fra Jyllinge
Tilmeldt 27. Nov 08
Skrevet kl. 23:15

Ole Thorup:

Morten Schmidt:
Du skriver at alle indekserede sider har PR større end 0.

PR 0 kan jo også være 0.0000001 eller hvordan Google nu udregner det.

Det er en meget teoretisk diskussion, som kun ganske få kender svaret på. Tiden er nok brugt bedre på at optimere titler og descriptions Smile

Venlig hilsen
Ole

Fint nok, den køber jeg gerne for det tilfælde hvor en indekseret side har PR 0.

Men der er også det andet eksempel med en side som er indekseret, men hvor PR er udefineret:

Morten Schmidt:

Når jeg kan finde min links side ved at google site:www.smallones.dk niceones så betyder det vel at den er indekseret, ikke ?

Prøv selv at checke Pagerank for samme links side. Jeg får "Der er ingen tilgængelige oplysninger om pagerank" (det er det jeg mener med udefineret).

For at komme tilbage på sporet - så vil jeg egentlig også gerne stadig bede om hjælp / ideer til hvorfor min links side har udefineret pagerank, og hvordan man kan hjælpe den på vej - idet jeg antager at de links jeg har listet ville være mere værd hvis links siden havde en ordentlig pagerank (?)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 01:07

Morten Schmidt:

For at komme tilbage på sporet - så vil jeg egentlig også gerne stadig bede om hjælp / ideer til hvorfor min links side har udefineret pagerank, og hvordan man kan hjælpe den på vej - idet jeg antager at de links jeg har listet ville være mere værd hvis links siden havde en ordentlig pagerank (?)

Ok, som Frank startede med at sige, så er det altså spild af godt tørt krudt at gå meget op i det med Pagerank. Hvis du alligevel af en eller anden grund meget gerne vil have megen pagerank til din side med links, så er opskriften primært at få en masse links fra andre sider med høj pagerank og få udgående links. 

Hele forvirringen og diskussionen om PR 0, PR udefineret og PR 0,00001 kan nok besvares lettest ved at fortælle at vi almindelige dødelige ingen idé har om hvilken PageRank en side har. Det ved kun Google. Hver ca. 3. eller 4. måned opdaterer Google så den Tool Bar Pagerank Indikator som vi kan se, og den giver måske et indblik i hvilken Pagerank en side har, men det er ikke et korrekt billede minuttet efter, og det kan også være påvirket af andre faktorer så som at Google ønsker at signalere til sites der sælger links at de skal lade være osv.

Der er stor forskel på at være på det danske marked for løbecykler og at skulle konkurrere på det amerikanske marked for piller, og det betyder bla.a at du typisk ikke behøver at gå op i såkaldt pagerank sculpting (det med nofollow links internt) og andre småavancerede teknikker indenfor SEO for at komme frem i resultaterne. Du kan nøjes med at have almindeligt styr på din sides SEO og så skaffe nogle gode relevante links fra nogle anerkendte websites og så skal det nok gå dig godt.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Jyllinge
Tilmeldt 27. Nov 08
Skrevet kl. 01:35

Anders Saugstrup:

Morten Schmidt:

Ok, som Frank startede med at sige, så er det altså spild af godt tørt krudt at gå meget op i det med Pagerank. Hvis du alligevel af en eller anden grund meget gerne vil have megen pagerank til din side med links, så er opskriften primært at få en masse links fra andre sider med høj pagerank og få udgående links. 

Hele forvirringen og diskussionen om PR 0, PR udefineret og PR 0,00001 kan nok besvares lettest ved at fortælle at vi almindelige dødelige ingen idé har om hvilken PageRank en side har. Det ved kun Google. Hver ca. 3. eller 4. måned opdaterer Google så den Tool Bar Pagerank Indikator som vi kan se, og den giver måske et indblik i hvilken Pagerank en side har, men det er ikke et korrekt billede minuttet efter, og det kan også være påvirket af andre faktorer så som at Google ønsker at signalere til sites der sælger links at de skal lade være osv.

Der er stor forskel på at være på det danske marked for løbecykler og at skulle konkurrere på det amerikanske marked for piller, og det betyder bla.a at du typisk ikke behøver at gå op i såkaldt pagerank sculpting (det med nofollow links internt) og andre småavancerede teknikker indenfor SEO for at komme frem i resultaterne. Du kan nøjes med at have almindeligt styr på din sides SEO og så skaffe nogle gode relevante links fra nogle anerkendte websites og så skal det nok gå dig godt.

Hilsen Anders

Hej Anders

Lige i dette tilfælde med min links side tænker jeg ikke så meget på pagerank for at jeg skal poppe op øverst i søgeresultaterne - men fordi dem jeg linker videre til jo også gerne skulle have noget ud af det. Så jeg synes du misforstår mig lidt...

Iøvrigt har jeg godt tidligere i dag læst at pagerank ikke opdateres særlig ofte - men den omtalte links side har eksisteret i mere end et år, så derfor undrer det mig stadig at den har udefineret pagerank. Ved godt vi er kommet en lille smule væk fra mit oprindelige spørgsmål - sig til hvis det er bedre jeg åbner et nyt emne.

Ellers fisker Jeg stadig efter svar - kan det være fordi min links side ikke indeholder noget indhold (og rent faktisk heder "Links"), og at google har detekteret at det blot er en samling links med ganske korte beskrivelser ?

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:03

Det generelle svar er: Lad være med at bekymre dig om PageRank.

Når det er sagt, er det super godt at arbejde med, hvorledes link juice (værdien af de indgående links)  fordeles på din hjemmeside. Altså hvordan din interne linkstruktur er opbygget.

Generelt er det fint, at din forside og dine kategorisider modtager mest link juice, da du formegentlig ønsker at de skal ranke godt på mere generelle søgeord. Omvendt skal dine produktsider formegentlig ranke på meget specifikke søgeord, hvor konkurrencen ikke er så stor.

Husk også at kigge på ankerteksterne til dine interne links. Dem kan man få rigtig meget sjov ud af :-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)