Hej Jeg har gennem 5 år ejet to udlejningsejendomme privat. Den ene ejendom har jeg selv boet i i 3 år og samtidig udlejet 1 lejl. på første sal. Idag er den 100 % udlejet ialt 3 lejemål. Den anden udlejningsejendom er gennemgribende renoveret og inden påbegyndelse af udlejning er ejendommen konverteret til ejerlejligheder. I dag er den 100 % udlejet ialt 6 lejemål Regnskabsmæssigt kører ejendommene idag under virksomhedsordningen. Ville det være en fordel for mig at skifte den ene eller begge ejendomme over til selskabsform? . Jeg ønsker også på længere sigt at øge antallet af ejendomme i min portefølge. Jeg ved ikke om det ville være en fordel. Mener bare at have hørt, at hvis man udvider portefølgen af ejendomme vil det være fornuftigt at lægge det over i en selskabsform ApS eller A/S. Er der ikke begrænsninger på hvad du kan bruge de virksomhedsbeskattede penge på i forhold til selskabsbeskattede (værdipapirer og lign.) Hvad med beskatning ved frasalg. ejendomsavancebeskatning ?? kontra selskabsform hvor du kan placere overskuddet i et evt. holdingsselskab.. Jeg har i forvejen et ApS i entreprenør branchen og kender de fordele der er ved det. mvh Bo |
Nu har du også en anden tråd med samme emne men som en tilføjelse til denne kan man jo sige at der kunne være meget perspektiv i at du etablerede et holdingselskab som ejede anparterne i det selskab du har + det ejendomsselskab du stifter. Måske stifter et du et selskab pr. ejendom.