Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikre jeg mig at....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er har kontakt til et firma som jeg overvejer at få til at lave et spil.

Hvordan sikre jeg mig at jeg for spillet som jeg gerne vil?

Altså at jeg ikke bliver snydt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere muligheder, den mest åbenlyse er at hyre en udviklingskonsulent(f.eks. mig) til at gennemgå den kravs/produktsspecifikation i er blevet enige om.  Du skal forberede dig på at det vil kræve en behovafdækningsanalyse mere (du har sikkert allerede fået labet en i forbindelse med det oprindelige tilbud).

Hvis konsulenten siger go for at behov og specifikation passer så tager han en snak med udviklerne og får styr på at de tolker specifikationen korrekt.

Derefter vender han tilbage, måske en gang om ugen, måske oftere, og følger op på hvordan fremskridtet er, hvad der er lavet. Kigger noget kildekode og stiller kritiske spørgsmål, og kan på den måde skride ind hvis udviklingen bevæger sig i en anden retning end den ønskede.

Du skal ikke regne med at det er billigt, hverken at få udviklet spillet eller at få konsulenten ind over. Tilgengæld får du det som du vil have :)

Noget andet man kan sige er, at hvis du allerede på nuværende tidspunkt føler dig i risikozonen for at blive snydt skulle du måske overveje valg af samarbejdspartner.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)