Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tage uddannelse selv om man er selvstændig?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

Jeg sidder lige her og funderer lidt.

Jeg arbejder på at starte et firma op hvor det ville være en fordel at være mediegrafiker (Men det er jeg altså ikke!)
Jeg har pt fast arbejde og har tænkt mig at beholde det og blot køre firmaet som en fritidsbeskæftigelse ind til det bliver mere omfattende.

Min tanke er så, at når mit firma bliver så indbringende at jeg kan klare en månedsløn, kan jeg så tage en uddannelse som mediegrafiker (det er via de tekniske skoler) uden at det koster mig noget?

Det vil selvfølgelig betyde at følge et helt almindeligt skoleforløb, med praktikplads osv. men kan man det? eller vil man blive afvist på uddannelsen?

På forhånd tak

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:17
Hvis det var mig, ville jeg bare forsøge.......

Hvad er det værste, der kan ske?

mvh Hans

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:27
Afhængigt af dine erfaringer kan du muligvis tage uddannelsen under GVU-ordningen som er en voksenuddannelsesordning uden praktik. Ellers skal du forlods finde dig en virksomhed og lave en aftale med dem for at blive optaget på uddannelsen, det uddannelsen i sin grundform inkluderer et "lærepladslignende" forløb. Der er ikke noget problem i, at du har en virksomhed som studiejob.
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Skrevet kl. 14:21
Ok... det er da værd at tage med i sine planer som selvstændig... :-) når man nu ikke har uddannelsen, men blot ønsker at arbejde med sin hobby... og at gå ned på elevløn har vi i familien ikke råd til... men hvis jeg kan oparbejde firmaet så jeg har elevløn og tilsvarende overskud i eget firma, så burde det jo hænge sammen :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 00:58
Hej Rollike

Hvis du påtænker at lade din virksomhed betale selv uddannelsesomkostningerne (jeg ved ikke om der er sådanne på uddannelsen som mediegrafikker), så skal du nok lige have en samtale (læs forhåndsgodkendelse) af SKAT forinden, idet jeg har ladet mig fortælle, at de er rimeligt strikse med at acceptere fradrag for uddannelsesomkostninger i enkeltmandsselskaber, eller andre selskabsformer, hvor der er sammenhæng mellem den bestemmende part og den, som skal uddanne sig.

Tager du uddannelsen, og søger fradrag på selvangivelsen, så gives der kun fradrag til vedligeholdelse af allerede opnåede kompetencer, ikke til erhvervelse af nye kompetencer - forstå det hvem der kan.

Det var lidt i forhold til den skattemæssige vinkel, jeg ved som sagt ikke om der er nogen.

mvh

Claus

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Skrevet kl. 09:04
Hejsa!

Min tanke var egentligt at jeg ville tage uddannelsen på helt normal vis.

Det koster jo ikke noget at tage en uddannelse som mediegrafiker... men i mine tanker er så også om det pludselig koster noget hvis man er selvstændig.

MVH mette

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)