Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fødselsdags kalender

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne sende en mail til en e-mail adrssel, hver gang en i familien har fødselsdag.
Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan få gjort det automatisk?
Det skal afvikles fra en server og jeg gider ikke betale for det, så det skal være en gratis service.
Jeg leger lidt med Google kalender, men jeg kan ikke se at jeg kan få alerts på andre e-mail adresser end min egen og hvis jeg oprettet en med familiens e-mail adresse, så vil de jo få alle mails fra systemet og så går der ged i den.
Har i forslag?

Dbh Martin

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 13:46

Hej søde Martin

Det er en rigtig god idé. Men en fødselsdagshilsen skal da være personlig med lidt røg og nyheder fra dig. Ikke en automatisk...Hmmm...

Mit forslag er at du får nogen til at putte alle datoerne i din kalender, som du ser dagligt og derved ikke glemmer de kæreste, du har - enten i den elektroniske kalender eller andet?! Og så får du en reminder, og så tager det vel 2-3 minutter at sende en dejlig personlig hilsen til dine kære. Ingen automatik her - altså i mine øjne.

Kh Trine

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:50

Hej Trine

Jeg sender skam personlige fødselsdaghilsner, men programmet her skal minde alle i familien om, hvem der har fødselsdag i morgen.
Jeg brugte Yahoo før i tiden, men de slettede en dag hele skidtet uden varsel, så fuck dem!
Så det jeg skal bruge er blot en service der løbende kan sende en meddelelse ud til 1 e-mail adresse, uanset om jeg er online eller ej.

Dbh Martin

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Decode Skrevet kl. 13:53

Hej,

Jeg kender ikke til en service der selv sender hilsner ud, men faldt forleden over dette website http://www.birthdayalarm.com/ Derfra kan man, efter at have fået en påmindelse om en forestående fødselsdag, selv sende hilserne ud.

Jeg har ikke selv brugt websitet, men måske det kunne være interessant.

Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:53

Haha.

Svaret og spørgsmålet i denne tråd viser vidst meget godt hvordan mænd og kvinder ser vidt forskelligt på ting såsom fødselsdagshilsner.

Har desværre ikke rigtig noget svar at bidrage med, men prøv evt. www.eksperten.dk hvor det tekniske nørde-niveau er væsentlig større, selvom du selvfølgelig helst vil holde det på dit egent forum Smile

Vh. Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:03

Du kan prøve sådan noget som geni.com

Det er et stamtræ system. De brugere som er oprettet i stamtræet modtager mails når der er overhængende fare for en fødselsdag.

Det virker måske som et lidt stort stykke arbejde at oprette et stamtræ, men hvis det kun er med hensigt på fødselsdagspåmindelser for den nærmeste familie så er det nok til at overskue.

Mvh Peder

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:46

Har du ikke en skabelon til fødselsdags hilsner?

En ting du kunne gøre, skrive en Skabelon, eller finde en og så bare udskifte navnet. Gemme i notepad, og lave påmindelser i Outlook kalender, eller hvilken som helst anden kalender.

på dagen, vil du få en alarm, og vupti, i noter skriver du skabelonen.

Kopiere sæt ind, og send til fødselsdags offeret :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:29

Jeg er med i nogle gamle Groupcare grupper og de spammer mig fra tid til anden med andre medlemmers opkommende fødselsdag og deres kontaktdata.

Hvis man stadig kan oprette sig gratis der, er det vel bare at lave en lukket familiegruppe, få alle til at tilmelde sig (eller selv tilmelde dem) og så får alle andre end fødselsdagsbarnet en reminder et par dage før...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:37

1. Lav det selv, det er jo for søren det du er så go' til!

2. Brug et par timer på at skrive mails i Outlook og sætte dem til afsendelse på den rigtige dag - under "indstillinger" i et mail vindue, kan du se "udskyd levering" (seneste Office) eller "send ikke før" (ældre versioner)

Jeg laver selv mails til alle jeg vil huske i januar hvert år, for jeg er en knold til at huske fødselsdage. Og så skriver jeg datoerne ind i min kalender og ringer folk op på dagen og synger for dem - på den måde går jeg med livrem og seler - er jeg ikke hjemme, så får de under alle omstændigheder en mail.

Og ja, det synes jeg er godt nok og jeg ville selv være tilfreds med det :)

Mette

Fra Hjørring
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:37

Hej Martin,

Send mig en kort spec. på hvordan det skal virke, og hvilke information du ønsker på hvert fødseldagsbarn, så skal jeg fikse en løsning til dig, det kan ikke tage mange minutter Smile (Jeg lægger selvfølgelig server til)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)