Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale med varer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det lovligt, at lade en anden virksomhed betale med varer og hvordan skulle dette i såfald bogføres?

Ville følgende forløb være lovligt, og hvordan skal det håndteres bogføringsmæssigt?

1. En virksomhed lover min virksomhed 10 ure, tilgengæld for min tjeneste

2. Jeg finder en række privatpersoner, der skal have urene til gengæld for et link på deres side (det er privatesider der er indenfor samme kategori som min hjemmeside og med høj pagerank)

3. Virksomheden sender de 10 ure direkte til de 10 adresser jeg giver dem

Det smarte skulle jo være, at virksomhederne slipper billigere pga. den avance de har på varen - de betaler altså ikke det fulde beløb. Jeg ville slippe helt for bogføring(?), og de private ville få en pæn gave tilgengæld for en meget lille ydelse.

Jeg har før gjort det med, at lade en virksomhed sponsere nogle gaver til en konkurrence som de så har sendt direkte til vinderen. Det har jeg aldrig bogført nogen steder, burde jeg det, når jeg jo aldrig har haft varen mellem hænderne?

... det blev til et par spørgsmål :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er helt sikkert lovligt at bytte ydelser mod varer, når bare det bliver faktureret (til en realistisk pris), og jeg kan godt forklare, hvordan det skal bogføres, hvis du gennemfører din udmærkede plan. Men jeg er i tvivl om, hvorvidt det er lovligt, at du forærer de ure væk mod links. Jeg tænker: Hvis du nu betalte for linksne, ville det jo blive en skattepligtig indkomst, og det kan jo godt være, at de, som modtager et ur for et link, bliver lidt trætte af det, hvis de så også får en årsopgørelse. For uret er i virkeligheden en naturaliebetaling.

Måske er der nogle der kender til en bagatelgrænse inden for naturalieydelsesområdet? Jeg har søgt lidt på SKAT og kunne ikke finde det.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)