Jeg kæmper stadig med at finde et nyt navn! Og da det sidste navn blev total nedstemt håber jeg at I vil være lige så søde og hjælpe med en ny afstmning/feedback denne gang.
Det nye navn : AbbyFashion
Shoppen sælger mode/designertøj til kvinder i alderen 20-40 år.
Egentlig synes jeg, at du skal hoppe op og falde ned på, hvad vi aminoer og alle andre mener om navnet til din shop. Det er dig, der skal bruge navnet og have en god fornemmelse i maven, når du ser på det, siger det i telefonen og ikke mindst, når du hører dine kunder sige det. Hvis du mener, at Abby Fashion har den rigtige signalværdi i forhold til din shop og de produkter, som du skal sælge, så læg dig fast på det. Husk at tjekke, om andre (f.eks. producenter af modetøj) har taget rettighederne til navnet, altså ikke bare domænenavnet, men også rettighederne til varemærket Abby eller Abby Fashion. Det kan du tjekke via www.dkpto.dk
Når det så er sagt, så er det altid smart at vælge et navn, som er let at huske eller som skaber associationer mellem shoppens produkter og shoppens navn. Især i startfasen er det rigtig vigtigt, fordi din shop endnu ikke har opnået at blive et brand, som alle kender og sandsynligvis heller ikke ligger så godt i søgemaskinerne. I den fase er særdeles vigtigt, at shoppens navn sætter sig på lystavlen hos forbrugeren første gang og forbliver der. Et oplagt eksempel er Smartgirl.dk = nemt at huske
"Abby"-delen er super. Det lyder som et navn, og det har ikke noget med tøj at gøre i sig selv. Den slags navne er altid bedst, da de får hjernen til at reagere. Tag f.eks. navnet "Virgin" om et flyselskab eller "Orange" om et teleselskab. Det kan alle huske.
Om det så skal hedde "Fasion" bagefter ved jeg ikke. Måske kan det blive opfattet som lidt tamt!? - Jeg tænker lidt på børnetøj, når jeg hører hele navnet..
Prøv at spørge nogen i målgruppen .. lav f.eks. en afstemning inde på nogle kvindedebatter istedet...
Jeg synes dit navn er okay. Jeg har altid syntes at når man finder navn til sin virksomhed må det gerne afspejle hvad man laver, men det må heller ikke være for snævert.
Du kunne også overveje at se på det italienske sprog og blive inspireret der. Mange kvinder falder for navne såsom Vero Moda (ved ikke om det er italiensk :-) ).