Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjææælp! Nyt navn forfra...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Aminoer...

Jeg kæmper stadig med at finde et nyt navn! Og da det sidste navn blev total nedstemt Embarrassed håber jeg at I vil være lige så søde og hjælpe med en ny afstmning/feedback denne gang.

Det nye navn : AbbyFashion

Shoppen sælger mode/designertøj til kvinder i alderen 20-40 år.

AbbyFashion

• Super (5,6%)
  • OK (55,6%)
  • Dårligt (38,9%)
  • Totalt antal stemmer: 18
  • Afstemning sluttede: 09/12/2008
Fra Risskov
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:19

Modtager også gerne lidt respons på navnet Big Smile

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 16:00

Hej

Egentlig synes jeg, at du skal hoppe op og falde ned på, hvad vi aminoer og alle andre mener om navnet til din shop.
Det er dig, der skal bruge navnet og have en god fornemmelse i maven, når du ser på det, siger det i telefonen og ikke mindst, når du hører dine kunder sige det. Hvis du mener, at Abby Fashion har den rigtige signalværdi i forhold til din shop og de produkter, som du skal sælge, så læg dig fast på det.
Husk at tjekke, om andre (f.eks. producenter af modetøj) har taget rettighederne til navnet, altså ikke bare domænenavnet, men også rettighederne til varemærket Abby eller Abby Fashion. Det kan du tjekke via www.dkpto.dk

Når det så er sagt, så er det altid smart at vælge et navn, som er let at huske eller som skaber associationer mellem shoppens produkter og shoppens navn.
Især i startfasen er det rigtig vigtigt, fordi din shop endnu ikke har opnået at blive et brand, som alle kender og sandsynligvis heller ikke ligger så godt i søgemaskinerne. I den fase er særdeles vigtigt, at shoppens navn sætter sig på lystavlen hos forbrugeren første gang og forbliver der.
Et oplagt eksempel er Smartgirl.dk = nemt at huske

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 18:09

"Abby"-delen er super. Det lyder som et navn, og det har ikke noget med tøj at gøre i sig selv. Den slags navne er altid bedst, da de får hjernen til at reagere. Tag f.eks. navnet "Virgin" om et flyselskab eller "Orange" om et teleselskab. Det kan alle huske.

Om det så skal hedde "Fasion" bagefter ved jeg ikke. Måske kan det blive opfattet som lidt tamt!? - Jeg tænker lidt på børnetøj, når jeg hører hele navnet..

Prøv at spørge nogen i målgruppen .. lav f.eks. en afstemning inde på nogle kvindedebatter istedet...

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 23:55

Hej

Jeg synes dit navn er okay. Jeg har altid syntes at når man finder navn til sin virksomhed må det gerne afspejle hvad man laver, men det må heller ikke være for snævert.

Du kunne også overveje at se på det italienske sprog og blive inspireret der. Mange kvinder falder for navne såsom Vero Moda (ved ikke om det er italiensk :-) ).

Venlig hilsen Jesper Nissen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)