Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille krisevirkosmhed ramt af krise

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har skrevet herinde før om mit lille firma der er i en kæmpe krise at min advokat vil kukke det:-(.

Jeg har haft erhvervsrågiver på fra region midt op til flere gang. Jeg har snakket med revisorer og advokater, og jeg kan snart ikke finde ud af det mer. 1/9-2008 gik jeg i en betalingsstandsning så mine advokater fik ro til at for overbik og styr på tingene.  September gik sådan nogen hva man nu kunne forvente og deet gjord det også i oktober. I november går omsætning helt ned. Advokaterne skulle arbejde på en tvangsakkordlysning, og havde også fået skaffet dette beløb af min far. Jeg skal skulle bare drive virksomheden som jeg plejer, og så ramler det. i november månded ryger den kraftigt ned, så nu vil advokaten ha at jeg ´luikke mit firma fordi han ikke tror at jeg forøge min omsætning det næste år. Det skal lige lukkes før julegevesalget, og rekalme som jeg har fået for 30000 til annoncering for i januar, februar og marts måned. Jeg kan ikke se at det fornuftige at at lukke lige før at det kommer ordentlig i gang. Jeg har haft mit firma i 6 år. Hvad skal jeg sige til min advokat, og hvilke argumenter skal jeg bruge overfor ham at vi kører den tvangsakkord hjem som var planen, og så skal jeg nok få betalt mine regninger lige så snart  omsætningen kommer op igen. Forhåbentlig i december.

Jeg mangler gode råd til hvordan jeg kan overbevise advokaten om at jeg skal bruge mindst et halvt  til til at bygge det her op igen efter betalingsstandsningen. Hvorfor så gå i gang med alt det her, hvis man fra starten kunne se det ender skidt...Meget gerne have nogle s var hurtigst muligt, jeg skal give svar til advokaten på fredag... 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Selvom det kan være svært ikke at spekulere på regningerne, så er meningen med en betalingsstandsning jo at du ved at få "fred"  for dine kreditorer skal gøre en indsats og rent faktisk bevise at din forretning er levedygtig på længere sigt. Derfor skal du ikke bare køre forretningen som du plejer, men knokle på som aldrig før.

Advokaten har også en forpligtigelse over for dine kreditorer, det er ikke en gavebod sådan en tvangsakkord. Hvis Advokaten kan se du ikke magter at drive en forretning, skal du bruge huslejepengene osv. på at betale dine kreditorer og ikke blot fortsætte med at skabe underskud i virksomheden.

Det du skal gøre, er at tage de sidste 6 års regnskaber frem, og her lave en oversigt over indtjeningen nov-dec-jan-feb evt. ved at opsætte det ved hjælp af nogle diagrammer, så også Advokaten kan se at der i disse måneder er en markant højere indtægt. For nogle forretninger udgør juleomsætningen jo en stor del af den samlede omsætning.

Finanskrise osv. får skyld for meget, men ansvaret for din forretning ligger hos dig, - ingen andre. Kniber det med kunderne, må du være kreativ. Har du en butik og der ikke kommer kunder i formiddagstimerne, åbner du en time senere og står en time tidligere op og uddeler flyers osv. i dit lokalområde eller på den nærmeste gådegade/butikstorv osv. osv. Du kan lave reklamer på din printer, du kan dele pebernødder eller flettede julehjerter ud, det koster ikke ret meget. I krisetider er den selvstændiges timeløn i lav kurs, men ofte det eneste man kan byde ind med. Så det skal udnyttes til fulde.

Held og lykke, - men kæmp for det!

/Michael 

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 10:50

Jeg har følgende spørgsmål til dig?

1,  Den virksomhed du driver, hvilket marked befinder den sig på?

2,  Har du et positivt dægningbidrag, når vi ser bort fra forrentning og er bidraget så stort at det kan forrente en fremmedkapital (f.eks. din fars indskud)?

3,  Hvor mange kreditorer er der og er told og skat en af dem?

Det er kompliceret når der skal skabes grobund for en rekonstruktion og især i det marked vi befinder os i p.t.  Men din advokat må forhåbentlig være kommet med en argumentation for at stoppe? Såfremt du mener det er for meget at svare på her kan du kontakte mig på 29924519.

Med venlig hilsen

Bertil Vrou Thomsen

SAG-partners

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)