Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til finansiering?? Forslag ønskes!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Her kommer et sjældent indlæg fra min side, selvom jeg ofte læser med.. Har ikke lige kunne finde et svar som dækker mine spørgsmål, derfor dette indlæg.

Jeg er blevet tilbudt partnerskab i virksomheden hvor jeg arbejder. Vi snakker om en pris, ca 700.000 for 10 %

Jeg har svært ved at låne hele beløbet i banken, men nok ca det halve eller lidt mindre.. Er der andre muligheder man kan konstruere det på?

Min personlige situation er at min kæreste skal studere i de næste 4 år, hvorfor vi har en lidt presset økonomi i forvejen, med hus og barn m.m.

Håber en eller flere kan hjælpe med svar?

Mvh jensen83

 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jensen.

Først er der et par spørgsmål du skal stille dig selv:

  • Er virksomheden mere end 7.000.000 kr. værd?
  • Hvorfor vil de sælge 10 % til dig?
  • Hvor langt vil du gå for at skaffe pengene?

Der er mange steder man kan søge lån hvis banken siger nej, f.eks. www.Air4u.dk men det er selvfølgelig dyrere end banken.

Prøv at tage alt materiale med ned til din bank (jeg formoder at du har fået regnskaber m.v., ellers bed om det STRAKS), og bed banken give sin vurdering af hvordan du skal forholde dig.

Modsat den gængse opfattelse (og det er bankernes egen skyld) sidder der faktisk kompetente folk i mange banker.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Som allerede nævnt er det vigtigt at du gør op med dig selv - er det det jeg vil?

Skal du arbejde i samme virksomhed i de næste mange år? Hvad sker der hvis du ønsker at skifte arbejde? Eller hvis du bilver afskediget?

Er der andre små-aktionærer? Er der i givet fald en aktionæroverenskomst, som du kan/skal tilslutte dig? Er der tale om at en eksisterende aktionær sælger aktier, eller er der tale om nyindskud?

Din arbejdsgivers motiv er sikkert at de gerne vil knytte dig tættere til virksomheden. Det kan være at de derfor vil hjælpe dig med finansieringen. Jeg har for nylig været ude for en tilsvarende situation, to unge mennesker ønskede at vi investerede i deres virksomhed, fordi de ikke selv kunne skaffe finansieringen. Jeg foreslog at de kunne låne nogle af pengene af os (dels er det en lakmus-prøve: "ønsker de selv at løbe en risiko?", dels ville det betyde at vi sikrede os deres engagement, for pengene skal jo betales tilbage, så projektet SKULLE blive en succes).

 

Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for svaret begge to.

For at gøre en ting klart, "Ja det er det jeg vil"
Jeg brænder for det  og kan sagtens se mig selv arbejder her i 5-10 år frem.. Eller mere.

Oplægget er at jeg og en kollega skal med med 10 % hver. Altså købe 10 % hver fra den nuværende ejer. Og naturligvis  skal vi have lavet en aktionær overenskomst. Og jeg skal personligt have lavet et holdingselskab.

Det mit spørgsmål går på, er hvordan man kan lave en konstruktion omkring finansieringen. Hvilke muligheder er der?

Jeg har på et tidspunkt hørt en snakke om at at man kan købe optioner i virksomheden - hvordan foregår det?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Optioner køber man som sådan ikke - det er en mulighed (option) for på et senere tidspunkt at købe anparter/aktier til en i forvejen fastsat kurs. Ideen er så, at den optionspris du får ender med at være lavere end det som du senere kan sælge anpartnerne videre for - typisk hvis virksomheden sælges.

Hvad får du ud af at købe anparterne?
Udbetales der normalt gode dividender?
Er der udsigt til at selskabet sælges?
Hvilken inflydelse på selskabets drift får du?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)