Hej Winther. Jeg har ingen uddannelse nej - jeg uddanner om man så må sige mig selv løbende. Det er egentlig bogføring jeg ønsker mig og arbejde med, så af og til fortryder jeg firmanavnet Olsens Revision. Jeg har valgt dette firma navn fordi folk ikke aner hvad en bogholder er - nye iværksættere har bare hørt at de har brug for en god revisor - det synes jeg er synd i de tilfælde hvor jeg kan dække hele deres behov til en billigere penge end dem der "med rette" kan kalde sig revisorer. Uden det navn ville jeg slippe for de allertungeste skattesager som jeg tit alligevel ikke engang kan løse på egen hånd. I en perfekt verden sender revisorerne rene og skære bogføringsopgaver videre til mig og så sender jeg dem de opgaver der er "for meget af det gode" retur som tak :) De fleste revisorer er bare (forståeligt nok) meget ømme om deres kunders bilag og vil kun samarbejde med mig såfremt arbejdet bliver udført i deres eget regi.
Men velkommen i klubben - bogholdere kan vi jo aldrig få for mange af :) VH Jørgen Olsen |
Hej Jørgen.
Undrede mig nemlig over at jeg har fået af vide at man skulle være uddannet revisor og så at du "bare" navndøber din virksomhed Olsens Revisions.
Men du har da ret i at mange Iværksættere får det af vide ved deres rådmænd.
Men vil da også mene at der er STOR FORSKEl på en revisor og en bogholder. Men somsagt, så kan du også miste kunder ved at nævne dig som Revisor og ikke bogholder.
Men somsagt, hvad kalder man en moderne bogholder? For at det fanger folks opmærkdsomhed? ja det er jo det.
Det er ikke mig du skal byde velkommen, i hvert fald ikke endnu