Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webprogrammør søges

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 08
Indlæg ialt: 79
Fra  Travelmate Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal bruge en erfaren webprogrammør til design og programmering af et rejseselskabssite.

Jobbet omhandler alt lige fra grafik til programmering, men i begyndelsen er det vigtigste at få programmeret det system som skal administrere udsending af faktura, dankortkøb, PBS, oprettelse/redigering af nye slags rejser.

Jeg foretrækker én som er besiddelse af et ungt formsprog og der skal gerne bruges en del flash animering på hjemmesiden eftersom rejserne er henvendt til unge. Det er en fordel såfremt man har arbejdet med programmering af denne type tidligere.

Jeg er lidt grøn på dette område, så hvis I skal vide mere omkring jobbet - så spørg endelig. I må også gerne anbefale andre webprogrammører og firmaer hvis I har erfaringer med det.

Tak på forhånd.

Mvh
Jens
jensjuul87@hotmail.com

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 16:58

Hej.

Hvis du skriver en fornuftig kravspecifikation vil jeg gerne hjælpe dig med programmering. Webdesignet kan jeg ikke hjælpe dig med desværre, men det skulle jo være til og få fat i.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 25. Sep 08
Fra  Travelmate Skrevet kl. 17:03

Hej Jørgen

Det er dér den ligger. Jeg har ingen idé om hvordan en kravspecifikation ser ud (jeg går ud fra du tænker på moduler, php etc.). Derfor skal jeg først og fremmest vejledes.

Mvh
Jens

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jens,

Jeg syntes at det er helt rimeligt af dig, at du ikke kan lave en krav-spec., det er et totalt useriøst og urimeligt krav at fremstille fra en programmørs side til en kunde. Her er et eksempel fra "the real world".  Det svarer lidt til, at du går ind og vil købe en bil, "Jeg vil købe en bil, tak"... "Ja, men hvordan skal den virke?" spørger sælgeren så??? Hvordan skal du kunne vide det? Og endnu værre, bare fordi at du spørger om nogle ting specifikt, så er det ikke ens-betydende med at det er den bedste måde at lave tingene på... Derfor er det netop at en dialog omkring enhver løsning er vigtig, og i mine øjne er en krav-spec. ikke en dialog, men en nedlukning af samtale, idet det faktisk blot er en "bestilling fra menuen"...

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:06

Jeg undskylder på forhånd for at skrive lidt offtopic, men det Morten skriver er simpelthen for langt ude.

For det første, dit "the real world" eksempel er fuldstændig ubrugeligt, da det ikke er forhandleren der har lavet bilen, men jeg leger da lige lidt med.

Okay, du vil have en bil, du går ind på fabrikken og siger du vil have en bil. Du bliver spurgt hvad du vil have og du svare; 4 hjul og en motor så jeg kan komme fra A til B. Fint svare fabrikken, en uge senere henter du bilen, der er ganske rigtigt 4 hjul og en motor, men ingen bremser, intet anlæg, ingen vinduer osv., Men fabrikken har faktisk givet dig det du bad om, nemlig 4 hjul og en motor.

Hvis du derimod havde sagt du ville have en bil med høj sikkerhed, gode kører egenskaber, anlæg mm. så ville fabrikken have spurgt ind til de specifike krav du har stillet, for at få et bedre indblik i hvad du forventer af den færdige bil, det kunne være om du anser høj sikkerhed for at indebære ABS bremser, ESP kontrol, sports undervogn mm.

Så dit eksempel kan overhovedet ikke bruges, da du prøver at sammenligne et færdigt produkt, med et produkt der skal udvikles.

On topic:

Hvis du mangler hjælp til at skrive en kravspecifikation, så prøv at læs http://www.mc-solutions.dk/Hvordan%20skrives%20en%20god%20kravspecifikation.html og tag den derfra, kan på ingen måde anbefale dig at indgå et samarbejde med en programmør uden en kravspecifikation, det ender med 98% sikkerhed skidt.

Mads Madsen

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 22:07

Jeg vil mene at du nok har brug for et dedikeret webudviklings firma. Du faar i hvertfald meget svaert ved at finde en enkelt person som baade kan designe, skrive kode, lave krav specifikation og vaere project kordinator/Leder.

Ps: Jeg tror absolut ikke at "flash animering" er hvad de unge vil have.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 22:46

Martin T:

Ps: Jeg tror absolut ikke at "flash animering" er hvad de unge vil have.

Giver Martin T ret, flash er ikke hvad de unge vil have, det virker mere forstyrende, end det gør godt, tror du er bedre tjent med en "AJAX" løsning.

Desuden gør flash i mange tilfælde dit site mindre SEO venligt.

Mads Madsen

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 09:38

hej Heffer

Vi kan sagtens hjælpe dig med denne opgave.
Alt er udviklet helt fra bunden, og er skræddersyet til dine behov.

Ring eventuelt på tlf: 50 13 14 15 for et uforpligtende tilbud.
Du kan også læse mere på www.123design.dk

Venlig hilsen

Kenni
Webadept.dk

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:51

Hej Jens

Vi vil gerne hjælpe dig med opgaven.

Det første der skal ske er at vi i fællesskab får en kravsspecifikation og efterfølgende en teknisk produkspecifikation på plads.

Den endelige produktspecifikation kommer sammen med et tilbud på udvikling af systemet, men det står dig naturligvis frit for at tage specifikationen og indhente tilbud hos konkurrerende bureauer hvis det har interesse.

Hvis du har har interesse i at høre mere kan du fange mig på psj@taketwo.dk eller 40685707

Mvh Peder

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 11:05

kekro:

hej Heffer

Vi kan sagtens hjælpe dig med denne opgave.
Alt er udviklet helt fra bunden, og er skræddersyet til dine behov.

Ring eventuelt på tlf: 50 13 14 15 for et uforpligtende tilbud.
Du kan også læse mere på www.123design.dk

Venlig hilsen

Kenni
Webadept.dk

Jeg er interesseret i at vide mere. Jeg er selv kørt fast.

skriv en mail til mig, ronnie.finseth@gmail.com så vi kan få en dialog igang.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)