Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP jeg skal bruge et amatør 3D program

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa aminoér

jeg skal bruge et 3D program som fremtoned for en amatør !!! gerne gratis!!! jeg er ikke fra jyland for ingenting.

det skal kunne designe objekter tak

så hvis der er nogen der har noget så skriv.

hilsen jesperGeeked

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 09:21
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:35

Jeg vil anbefale http://www.blender.org/ - Jeg er ikke selv 3D gut, men jeg har hørt mange omtale det som et rigtig godt produkt, og samtidig er der skrevet en del på dansk omkring det. F.eks. en stor guide på http://www.hamsterking.com/blender/blender.htm. Derudover ved jeg en del brugere på www.3dmaxer.dk bruger programmet og vil derfor også kunne hjælpe. 

Held og lykke med det. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 24. Oct 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:57

Jeg er enig med Martin. Blender er rigtig god.

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 14:57

hejsa alle sammen jeg har prøvet dem begge før og jeg kunne bedst lig google men når jeg skal til at gøre de andre sider af et objekt færdig

så det volder mig nogne problemer  jeg sagde jo at jeg var en amatør

så vis der er nogne der kender til nogne andre så SKRIV

hilsen jesperGeeked

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:17

det findes ganske enkelt ikke nemmere end sketchUp, prøv at se nogle af deres video, så lærer du det hurtigt

Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:54

Hej, Der er et par ting du skal gøre op med dig selv:

Har du brug for teknisk dokumentation, ikke kun 3D objekterne.

Vil der være organiske former (ikke kun koner, cylindrer, sfærer og kuber...)

Skal du lave realistiske renderinger (visualisering/billeder) af objekterne?

Hvor meget tid vil du afsætte for at lære det?

Blender er ikke et program du kommer i gang med på en aften (mere sandsynligt 14 dage), sketchup er.

Sketchup er ikke et program hvor du kan lave organiske former, det kan du i Blender.

Renderinger: Du kan lave gode billeder i blender, sketchup ser mere ud som 2d illustrationer.

Sketch-up fås i to versioner, en der koster ($500) og en gratis. Gratisversionen har ikke de samme muligheder for filkonvertering i 3ds og obj format.

Sketch-up kan læres på 2-4 timer.

Til både sketch-up og blender kan der bruges open source renderers. Eller du kan købe renderers til sketch-up i prisklasse fra ca. 600kr til 5000.

Du kan ikke bruge v-ray i basisversionen (den mest alm renderer).

Alt. kan være at købe Turbocad deluxe (ca. 600kr, www.turbocad.com), turbocad har eksisteret siden midten af firserne og har mange af de samme funktioner som autocad. Du kan lave renderinger af basiskvalitet. Der er muligt at eksportere som 3ds eller obj og importerere i Kerkythea (open source renderer). Turbocad kan du komme godt i gang med på 2-5 dage afhængigt af hvem du er.

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 22:53

hejsa

jeg forstår ikke hvad du menner med tekniks dokumentation

det med organiske former tror jeg du mener skal der være et landskabs bagrund vis det er så ja

ja de skal være realistiske

jeg vil tage så meget tid det tager

da jeg er en "hjemme opfinder" uden job så er der ikke mange penge at gøre med da jeg satser 100% på mit projekt

så det skal helst være gratis 

hilsen jesper

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:59

Hvis du fx skal sende nogle bygningstegninger til kommunen  der skal godkendes, er det i nogle tilfælde krav til den tekniske dokumentation. Hvilket betyder at der stilles krav til det program du tegner i.

Fx vil en 3D tegning i SketchUp ikke kunne bruges som 3D dokumentation (teknisk dokumentation) ved nybyggeri, når kommunen skal godkende det. Her skal enten bruges AutoCAD eller RIVIT

Men det lyder ikke til at det er den vej du skal med dine tegninger

Tilmeldt 19. Nov 08
Skrevet kl. 23:03

naej det er til en opfindelse og det der fra google er noget bæ det dutter simpelhen ikke jeg kan ikke få vinklerne til at passe eller noget somhelst

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)