Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømmen om egen Natklub

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg er en ung fyr på 19år, jeg er igangværende med en landbrugsuddannelse hvor jeg afslutter som at kunne være selvstændig. Men jeg går med en meget stor drøm om at skulle opstarte mit eget diskotek, evt alene eller i fællesskab med en, eller flere. Jeg går selvfølgelig med mange tanker og ide'r til hvordan lige præcis jeg kunne tænke mig at det skulle være, så det jo en start. Mine erfaringer inde for branchen er minimale, selvom jeg kommer meget i nattelivet, så overvejer at søge et job inde for diskoteksbranchen, så jeg kan komme mere ind i hvad der sker bag. Men jeg søger nogle gode råd til hvordan jeg kommer over "hullet" og igang med drømmen? Syntes selvfølgelig det et stort skridt at skulle tage og er usikker på om hvordan fremtiden ville se ud, da jeg syntes man ser mange diskoteker bliver opkøbt.

Håber jeg kan få lidt mere at snuse til på forhånd tak.

Har søgt meget efter emnet her på siden, men hvis i har nogle råd, kommentare mm så er i velkommen.

Christian.  

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 22:32

Hej Christian,

Mit råd til dig vil være at søge job i branchen, for derigennem at lære mere omkring de forskellige arbejdsopgaver (det er ikke altsammen en dans på roser). Jeg har selv arbejdet 14 år i branchen, og har set mange knække nakken fordi de ikke var dygtige nok.
Du kan evt. søge hos Crazy Daisy/NOX network, de har et uddannelses program for fremtidige "ledere".

God weekend.

Vh. Jan

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:42

Hej Lykkebo

Nu ved jeg ikke hvor du bor men selvom du nu har denne udd. så er chancerne minimale hvis du skal have sådan en stilling.
INGEN i Kbh giver en person uden erfaring indenfor branchen den stilling.
Der er i princippet kun tre måder at gøre dette på.

01)
Du kan starte fra bunden af som afryder eller bag baren og vise ansvar. Derefter vil de muligvis "lærer" dig op stille og rolig. Derefter søge om stilling som drivchef eller lign.

02) 
Start med at Arrangere mange store Events som evt. bliver en Trend eller helt vildt populært.
Derfra kan de se om du så har lidt erfaring med at holde styr på en natklub evt.

03)
Køb dit eget sted og hver din egen chef !!

Ingen i DK vil ansætte en 19-årig på den stilling. Så skal der MEGET til.
Jeg har stor erfaring indenfor denne branche og været det længe. Jeg har selv arrangeret forskellige House Events med store navne eller store koncepter, hvor jeg stod bag alt hvad der skete i huset !! Det har vist at jeg godt kan arbejde i en natklub eller diskotek.

Det at drive en natklub kræver at du har kendskab til Kamera-opsætning, Snyde ved kassen, Status, Dørmænd, indretning af klubben så det er tilpas for både kunder og personale og mange andre ting spiller !!!

Det er ikke så let som man tror.  

Fra Ballerup
Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:22

Ja - og så skal du måske vide, at det kræver du er mindst 25 år, for at få en alkohol-bevilling - og nej, du kan ikke bare ansætte en over 25 som Dikatør eller ligende...

Så der er lige nogen år, til du selv, uden fiduser, må tjene penge, elller drive natklub, som værene under 25 :-)

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:45

Renovation:

Ja - og så skal du måske vide, at det kræver du er mindst 25 år, for at få en alkohol-bevilling - og nej, du kan ikke bare ansætte en over 25 som Dikatør eller ligende...

Jeg så en udsendelse i TV for nogen tid siden, at det for en del år siden var in for unge at gå på mælkebar, så det er vel bare et spørgsmål om at justere lidt på konceptet. Wink

Men erfaringen er stadig en god ide at opbygge ved at arbejde i branchen.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 22:11

Er det noget nyt som er kommet? Nogle af mine venner som var 23 år, overtog/startede et diskotek. Bedstemoderen stod som indehaver af bevillingen, som de brugte på stedet. Dette er omkring 4-5 år siden, det er muligt, at det er blevet ændret.

Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:10

Han ka vel godt få f.eks sin far til at eje diskoteket, og så selv være ansat som Bestyrer?? Så er det da lovligt...

Fra Vanløse
Tilmeldt 31. Jul 06
Skrevet kl. 16:34

@mrbart

Jeg tror ikke det er lovligt. Men det kan jo godt være.
Men igen, nu om dage isæt i kbh er det utroligt svært at få alkoholsbevilling. Politiet går nemlig ind og ser på stedets tidligere episoder og ejere for at se et mønster. Derefter vil de kigge på ens egen baggrund. Om personen har lavet noget før eller været ud for noget...Politiet er virklig begyndt at blande sig indenfor dette område meget. 

Tilmeldt 21. Nov 08
Skrevet kl. 16:48

Afslut din igangværende uddannelse med fokus på et godt resultat.

Når du er færdig kan du jo så gå i gang med at finde fundamentet til realiseringen af din drøm.

Det er svært at starte på toppen, specielt alene, og uden egentlig erfaring, og der er så mange andre ting du kan springe ud i med dine penge og din tid som indsats som er mere sikre end at være club-drivende..

Men hvis du virkelig brænder for det, må du spille dine kort rigtigt, få fat i de rigtige mennesker og så være tålmodig..

Er det et must at du skal drive den selv fra start? Kunne du ikke prøve det lidt af først, ved evt. at slå dig sammen med nogen eller købe dig ind i en af alle de steder der bliver opkøbt, og så lære af deres fejl.

Mvh Jonas fra Løsningnu.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)