Jeg er i den ulykkelige situation at SKAT har sendt med fem rykkere for manglende indberetning af løn til e-indkomst på samme tid. Jeg afbetaler løn gennem et lønbureau og vidste derfor ikke at jeg skulle indberette til e-indkomst også. Jeg har haft én timeansat medarbejder ud over mig selv som kun har arbejdet tre måneder i år.
Spørgsmålet er dog om SKAT ikke tilsidesætter god forvaltningsskik ved at sende mig fem rykkere på samme tid i stedet for at sende dem løbende. Jeg har jo ingen chance for at vide at jeg gør noget forkert. Desuden står der i følgebrevet at SKAT at de har haft opstartsproblemer med e-Indkomst og derfor har suspenderet rykkerskrivelserne.
Jeg kan se på SKATs hjemmeside at jeg ikke er den eneste dette er sket for. Er der andre aminoer som også oplever dette og hvad har I gjort?
Jeg kan se på følgebrevet at rykkerne henviser til forskellige måneder, så jeg tror desværre ikke at det er en fejl. Jeg undrer mig bare over at jeg ikke har fået en skrivelse, da den første rykker blev udskrevet, som allerede var i Marts 2008, i stedet for at rå fem rykkere for fem forskellige måneder nu.
Jeg vil anbefale dig at ringe til dem og få en god snak med dem omkring det. Jeg har selv haft en kunde med lignende problem hvor jeg ringede til dem. Den vej igennem fik vi løst det problem der lå i det og vi har siden ikke hørt fra skat om manglende indberetning. Min kunde anvender DataLøn og der burde skat have fået oplysninger fra.
Hende jeg talte med var ganske forstående og imødekommende omkring problemet.
Det lyder som en anden jeg kender, der fik rykkere og mange rentetilskrivninger for manglende A-Skat indbetaling for ansatte.
Han bruger Danløn som trækker automatisk A-Skat via PBS
Han fik rykker for de sidste 6 måneder og han kontaktede SKAT som undersøgte sagen.
De vendte tilbage med en undskyldning, kreditering af gebyrer og renter og forklarede at pengene var sendt videre til en udenlandsk konto og at fejlen nu var rettet.