Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mere aktie snak

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder og tænker på om der er nogen af jer der har erfaring med aktiespil fx. gennem børsen eller TV2, tænker på at prøve min viden af, men jeg tror at jeg vil ærger mig helt vildt, hvis det går godt og jeg så ikke får noget ud af det  men på den anden side så mister jeg jo ikke penge hvis det går skidt   kæmpe dilemma....


hilsen Katrine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg plejer at spille med når TV2 kører deres aktiespil. Det er gratis, så man kan kun vinde på det - hvis du fokusere på at præmien er en bil, og ikke aktieudbytte er der ikke noget at ærge sig over. Pånær når man ikke vinder bilen, hvilket indtil videre altid har været udgangen for mig ;)


Men eftersom du satser meget anderledes end ved rigtige investeringer, er der sjældent noget at ærge sig over. De aktier jeg plejer at vælge, er normalt med utrolig høj risiko - og så næsten alle pengene på denne. Hvis man spreder det ud og satser på et samlet afkast på 15% kommer man ikke i nærheden af vinderen, så min strategi plejer at være så langt fra hverdagens, at der ikke er noget at ærge sig over :)
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
ha, ha .... det indlæg er sjovt.
Tænk hvis man vinder uden at vinde noget ;-)

kast dig ud i det og få lidt erfaring.
Hvis du ikke har "prøvet" det før mht. aktier, så vil du ærge dig lige så meget hvis du satser hele bulen på det rigtige marked og taber.

Jeg selv har kun prøvet aktiespil en gang.
Jeg tilmeldt mig Spar Nord´s aktiespil, satsede hele bulen på en spiller (søndagsavisen) og glemte alt om det.
4 uger senere dumpede der en "fin læder tegnebog" ind af dørsprækken med en besked om at jeg var ugens eller månedens vinder.

Tegnebogen var iøvrigt hel tom ..... ikke så meget som en 10 øre i ;-)

ps .... jeg har ikke vundet på aktier siden ;-) .... så gu ve om der er noget ved snakken om at man aldrig må give en tom pung i gave ;-)

Gamle
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan godt gå hen og blive lidt kryptisk ;-)

Det er nok det med at tage chancen med pengene, specielt når man er på SU...
men hvis man ikke satser så vinder man ikke, jeg skal bare lige tage tilløb og finde det rigtige sted at gøre det.... Aktie markedet er lidt faldende i disse dage, og det kunne jo være et godt sted at staret, for de forskellige aktier skal jo nok komme op igen....
 
Hilsen Katrine 
 
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)