Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på nyt website med job auktion.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har i denne uge lanceret et nyt website med job auktion. www.qwenet.com 

QWENET.com tilbyder virksomheder at udbyde deres arbejdsopgaver som en auktion.

I stedet for at virksomheden bruger tid på at ringe og skrive til diverse leverandører for at indhente tilbud, kan opgaven udbydes til auktion. Når opgaven er udlagt til auktion kan alle relevante leverandører læse opgavebeskrivelse samt den udbydende virksomheds hovedoplysninger, hvorefter de kan byde på opgaven.

Ved auktionens afslutning er det laveste bud der vinder. QWENET.com er bygget som en omvendt auktion, så det modsat normalt er leverandøren med den laveste pris der får opgaven, og samtidig sikrer opgave udbyder den bedste pris.

Vi vil meget gerne høre Jeres vurdering af siden, det være sig design, teknik eller noget helt tredje.
Feedback er med til at danne grundlaget for version 2, når vi når så langt.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 12:26

umiddelbart er det en ok ide, men hvem siger man kan bruge den virksomhed der vinder auktionen.

Og er der ikke noget med at pris og kvalitet følges ad :-)

Tilmeldt 7. Aug 08
Skrevet kl. 18:42

KomsiKomsa.dk:

umiddelbart er det en ok ide, men hvem siger man kan bruge den virksomhed der vinder auktionen.

Og er der ikke noget med at pris og kvalitet følges ad :-)

Tak, for dit input.

Som udgangspunkt forventer vi at brugerne er seriøse virksomheder, der ikke underbyder hvad der er rimeligt i forhold til den forventede kvalitet. Generelt må man forvente at virksomheder der gerne vil fremstå troværdige afgiver seriøse bud, både på vores side og i alle andre forhold.

Endvidere henstiller vi til vores udbydere at beskrivelsen er så præcis som muligt af hensyn til leverandørernes muligheder for at byde fornuftigt.

Skulle der opstå problemer i forholdet mellem udbyder og vindende leverandør, kan en aftale annulleres, og udbyder få adgang til næstlavest bydende.

En af de kommende tilføjelser bliver et karakter system, som kan hjælpe med at udskille useriøse bydere.

Hilsen
QWENET.com Teamet

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 19:09

Når man som udbyder så vinder en auktion er man så forpligtiget til at levere ydelsen?

Det jeg tænker på er specielt webudvikling, som regel skal der lige et møde eller to til før man har et fuldstændig overblik over hvad det egentlig er kunden efterspørger.

Så hvis man hæfter for sit tilbud bliver man vel nærmest nød til at gange sin bud med en faktor 2 eller 3 for at være nogenlunde sikker på ikke at skyde alt for lavt. Med mindre at kunden bliver tvunget til at lave en egentlig teknisk produktspecifikation inden de sætter opgaven på auktion.

Bort set fra min lille betænkning så syntes jeg i grunden ideen er rigtig god.

Mvh Peder

Tilmeldt 7. Aug 08
Skrevet kl. 18:47

Peder TakeTwo.dk:

Når man som udbyder så vinder en auktion er man så forpligtiget til at levere ydelsen?

Det jeg tænker på er specielt webudvikling, som regel skal der lige et møde eller to til før man har et fuldstændig overblik over hvad det egentlig er kunden efterspørger.

Så hvis man hæfter for sit tilbud bliver man vel nærmest nød til at gange sin bud med en faktor 2 eller 3 for at være nogenlunde sikker på ikke at skyde alt for lavt. Med mindre at kunden bliver tvunget til at lave en egentlig teknisk produktspecifikation inden de sætter opgaven på auktion.

Bort set fra min lille betænkning så syntes jeg i grunden ideen er rigtig god.

Mvh Peder

Som på alle auktioner er bud som udgangspunkt bindende, og man er forpligtet til at levere ydelsen.

Det er klart at der er områder hvor budgivningen kan være en udfordring, herunder webudvikling. Netop derfor henstiller vi til at auktions udbyder udarbejder så præcis en beskrivelse som muligt, om nødvendigt med teknisk kravspecifikation.

Som budgiver kan vi kun anbefale at man gennemlæser auktionen nøje og byder efter bedste evne.

Med venlig hilsen

QWENET.com Teamet

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:03

Tja, det kan måske komme til at fungere. Men de første par budrunder vi evt. tager del i vil vi nok være en smule forsigtige med.

Det bliver spændende at følge projektet.

Mvh Peder

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 09:46

Jeg forstår ikke jeres forside.

Den må gerne give et hurtigt overblik over hvad det egentlig er i laver, og hvorfor jeg som besøgende skal tilslutte mig jeres produkt.

Evt. nogle testimonials, men gode handler og gode resultater fra auktionerne, brugertilfredshed osv.

mvh. Jonas fra Løsningnu.dk

Tilmeldt 7. Aug 08
Skrevet kl. 13:30

Løsningnu.dk:

Jeg forstår ikke jeres forside.

Den må gerne give et hurtigt overblik over hvad det egentlig er i laver, og hvorfor jeg som besøgende skal tilslutte mig jeres produkt.

Evt. nogle testimonials, men gode handler og gode resultater fra auktionerne, brugertilfredshed osv.

mvh. Jonas fra Løsningnu.dk

Hvis din virksomhed skal have en ny webside, malet kontoret, pakket og sendt 2000 breve eller noget helt andet som der ikke selv er ressourcer til, kan opgaven udbydes i en auktion som alternativ til at ringe/skrive rundt til diverse leverandører.

Er du leverandør og gerne vil have noget at lave, kan du byde på de opgaver der er lagt ud i auktion.

Da det er en omvendt auktion betyder det at det er den leverandør med det laveste bud der vinder opgaven og udbyderen får den laveste pris.

Formålet med siden er at skabe et sted hvor virksomheder kan finde hinanden til alle de opgaver man ikke selv kan klare. Den skal ses som et alternativ til at ringe/skrive til en masse leverandører, forklare det samme igen og igen, og til sidst have brugt en masse tid. Her kan man udbyde opgaven og vente på at leverandørerne giver den bedste pris.

Siden er startet for en uge siden (20-11-2008) og vi har ingen testimonials endnu.

Med venlig hilsen
QWENET.com Teamet

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:38

Hej

Jeg synes jeres idé er rigtig fed!

Hvis jeg var jer ville jeg dog skynde mig at slette test auktionen, det ser meget uproffessionelt ud.

Tilmeldt 21. Nov 08
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:33

firstinternet:

Hvis din virksomhed skal have en ny webside, malet kontoret, pakket og sendt 2000 breve eller noget helt andet som der ikke selv er ressourcer til, kan opgaven udbydes i en auktion som alternativ til at ringe/skrive rundt til diverse leverandører.

Er du leverandør og gerne vil have noget at lave, kan du byde på de opgaver der er lagt ud i auktion.

Da det er en omvendt auktion betyder det at det er den leverandør med det laveste bud der vinder opgaven og udbyderen får den laveste pris.

Formålet med siden er at skabe et sted hvor virksomheder kan finde hinanden til alle de opgaver man ikke selv kan klare. Den skal ses som et alternativ til at ringe/skrive til en masse leverandører, forklare det samme igen og igen, og til sidst have brugt en masse tid. Her kan man udbyde opgaven og vente på at leverandørerne giver den bedste pris.

Siden er startet for en uge siden (20-11-2008) og vi har ingen testimonials endnu.

Med venlig hilsen
QWENET.com Teamet

Tak for din virksomhedsbeskrivelse, måske i skulle formulere jer ligeså godt på forsiden.

Jeg kan tydeligt se det relevante i jeres produkt, og det nytænkende og pragmatiske i jeres idé, og forstå det problematiske med at finde testimonials frem med en ugegammel side.

Mvh Jonas fra Løsningnu.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)