Der er et par stykker der benyttede sig af tilbuddet som har undladet at betale som aftalt..
Grunden til at jeg postede beskeden "Betal jeres regninger, osv" her er at dem der har abonneret på tråden også har benyttet sig af det gode tilbud og har så derfor fået en notits i deres indbakke.. Hvis i forstår.
Du postede tilbudet foerste gang 19/11 - det er ikke mere end en uge siden. Saa hvis det er det tilbud, du taler om, mon ikke du saa skulle give dine kunder en respit paa 10-14 dage??
Og hvis de saa endelig ikke betaler, saa maa du jo lukke for deres service og sende det til inkasso.
Men at poste herinde er godt nok utjekket. Du faar nok ikke mig som kunde lige foreloebig...
Jeg giver af princip faktisk kun kredit til det offentlige og virksomheder der ikke er registreret i debitor-registret - her gjorde jeg så en undtagelse til reglen - og det er allerede bristet...
Her har jeg så valgt at give mig lidt og gav net. 3 dage efter det lovede var leveret.. Faktisk er det længeste jeg giver i kredit til firmaer (der har været igennem en cpr/cvr vurdering) 10 dage, private kontant ved/før levering - sådan har jeg altid handlet, og det har altid fungeret efter hensigten.
Jeg siger tak for dine lykønskninger - webshoppen er under 100% omdannelse, og jeg skal da nok smide en tråd når den er oppe og køre så i kan vurdere/se på den - og måske ryger der også et godt amino tilbud afsted..
Men at poste herinde er godt nok utjekket. Du faar nok ikke mig som kunde lige foreloebig...
Betaler du da ikke dine regninger? Du får det til at fremstå somom at det er mig/andre der har problemet med dårlige debitorer - når det altid i sidste ende er debitorerne der får problemer med kreditorerne..
Jeg forstår den holdning der, ligeså lidt som jeg forstår at folk ikke betaler deres regninger..
Det eneste jeg kan unddrage af det her er (som det er bevist så mange andre gange af så mange andre firmaer) at det ikke kan betale sig at tilbyde varer på denne her måde en anden gang..
Betaler du da ikke dine regninger? Du får det til at fremstå somom at det er mig/andre der har problemet med dårlige debitorer - når det altid i sidste ende er debitorerne der får problemer med kreditorerne..
Jeg forstår den holdning der, ligeså lidt som jeg forstår at folk ikke betaler deres regninger..
Naturligvis skal man betale sine regninger, og jo det kan da som virksomhed vaere enormt frustrerende med kunder, som ikke betaler, men jeg mener at du loeser problemet forkert.
For det foerste, saa kan du jo starte med at proeve at tage fat i paagaeldende kunde pr. telefon og udrede problemet. Det har du sikkert allerede gjort uden held. Sideloebende med det boer du koere en rykker/inkasso procedure og se om du ikke kan kradse pengene ind ad den vej.
For det andet, saa udbyder du et en type service, som du selv har raaderetten over. Saa hvis du er overbevist om at kunden ikke har i sinde at betale, saa har du fat i den lange ende, og kan lukke ned for kundens hosting/servere. Der kan saa ske 2 ting: Enten betaler kunden med det samme, fordi han maaske lige ville se hvor langt han kunne traekke den, eller ogsaa betaler kunden stadig ikke, men saa ved du at du ikke skal handle med ham mere, og du har frigivet hans ressource og kan nu saelge den til en anden.