Begge påstande er noget vrøvl. Til eksamen bliver elevens præstation i den helt aktuelle situation bedømt. Da jeg selv var færdig med min gymnasiale uddannelse (HF 10,3), kunne jeg faktisk gå direkte ind på jordemoderskolen, hvilket jeg absolut ikke ville have egnet mig til. I stedet gik jeg til optagelsesprøve på Journalisthøjskolen og fik en mellemkarakter, som jeg ikke kom ind på. Jeg præsterede simpelt hen ikke nok til at være blandt de vist nok 125 bedste, hvilket var helt fair. På universitetet bestod jeg optagelsesprøven til Musik, hvilket jeg egnede mig fint til. På Musikinstituttet hang der en vittighedstegning på opslagstavlen: "Jeg ville have været fysiker, men så fik jeg 03 i religion - derfor kunne jeg kun komme ind på Teologi" - den sætning udtrykker vist mine pointer meget bedre end ovenstående. mvh Hans |
Lau Jørgensen:Man kunne jo lave en guide til at komme lidt nemmere uden om sine afleveringer uden risiko. Bla. omkring brug af Wikipedia, Studienet osv. At afskrive 100 % er direkte dumt, hvis du spørger mig.
Helt enig, jeg synes nu også ideen omkring at give fifs til forbedring af karakterer er god, men jeg kan ikke støtte op om, at man kopierer andres arbejde (hvilket jo heller ikke var trådstarters oplæg).
Hvis det bliver opdaget, så er det svært at fedte sig tilbage i position igen