Først og fremmest synes jeg, at det er en rigtig sjov idé - og du har noget en fængende beskrivelse som gør, at du har gode chancer for at få mange besøgende. Hvis indholdet både er dybt og bredt - så du både giver plads til de sjove og frække ideer og samtidig har en masse praktiske og gode studieråd, så du ikke bliver hængt ud for at være amoralsk, så skulle den være hjemme på alle fronter. I øvrigt synes jeg ikke, at din idé er forkert - det er OK at beskrive de mekanismer der gælder (og så give seriøst bonusmateriale ved siden af) - også selvom der er nogle, som ikke kan lide at høre, at systemerne favoriserer en bestemt adfærd. Med hensyn til det praktiske: Ellers vil jeg foreslå dig at finde en lavpraktisk, økonomisk overskuelig løsning, sådan at din idé bliver til noget, uden at du kommer til at forgælde dig. Der kan være noget funktionalitet på siden, du kunne ønske, men som ikke er strengt nødvendigt, som kan vente, til du ser, om det kan bære eller vil briste. Men sørg i hvert fald for at have gode muligheder for kommentarer/dialog (og skab om nødvendigt selv en masse aktivitet fra starten - mange kommentarer frister flere til at skrive. Ingen kommentarer sender folk videre.) Lige så snart siden er oppe at køre, kan du sætte google-annoncer på og tjene lidt på dem, mens du laver bedre aftaler med målrettede leverandører. Du bør kunne starte for nogle få tusinde kroner. Du behøver ikke at tænke på momsregistering osv., før du konstaterer, at der er gang i forretningen (og med det mener jeg, at du kan forudse, at du kommer til at have indtægter på 50.000 kr. eller derover inden for 12 på hinanden følgende måneder), og hvis du vælger at registrere dig, så vent i det mindste til efter nytår, så sparer du et årsregnskab/besvær med en udvidet selvangivelse. Men du skal passe på alle dine bilag: Sæt dem ind i et ringbind eller læg dem i et plasticcharteque, så de ikke bliver væk. Både udgifter og indtægter skal kunne dokumenteres. Hvis du står over for en del udgifter, kan det måske svare sig for dig at blive registreret hurtigt, skriv en PM/e-mail til mig, hvis du skal have uddybet den side af sagen lidt. Tidsmæssigt afhænger det jo meget af, hvor dygtig en skribent, du er. Og om du har skrevet noget råtekst i forvejen, du kan arbejde videre med. Og du behøver jo ikke at være færdig med det hele for at gå online - du skal bare have en fair portion, brugerne kommer også igen, hvis der ofte sker noget nyt på siden. Samtidig går du jo i skole, og skal derfor gerne være færdig med den store arbejdspukkel i dette projekt, før eksamenstiden,... ikke? Så hvis jeg var dig, ville jeg gå i gang nu og så kaste 100 timer i projektet fra nu af og til nytår - og så gå i luften 2. januar med pressemeddelelser osv. Begynd allerede nu at tænke i billeder - gode illustrationer hjælper meget. Held og lykke! |
Hvorfor ikke en bog i stedet (som du selv nævner).
Det burde da kunne blive til en bestseller (og er den rigtig god, kan den vel bruges over hele verden).