Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til hjemmeside: Sådan får du 12 uden at lave lektier

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest synes jeg, at det er en rigtig sjov idé - og du har noget  en fængende beskrivelse som gør, at du har gode chancer for at få mange besøgende. Hvis indholdet både er dybt og bredt - så du både giver plads til de sjove og frække ideer og samtidig har en masse praktiske og gode studieråd, så du ikke bliver hængt ud for at være amoralsk, så skulle den være hjemme på alle fronter. I øvrigt synes jeg ikke, at din idé er forkert - det er OK at beskrive de mekanismer der gælder (og så give seriøst bonusmateriale ved siden af) - også selvom der er nogle, som ikke kan lide at høre, at systemerne favoriserer en bestemt adfærd.

Med hensyn til det praktiske:

Skynd dig at at købe de domæner, der kunne være tale om at bruge. Det vil være ærgerligt, hvis en anden går ind og køber "12udenlektier.dk" og dermed kan nasse på din kommende succes. Domæner er ikke dyre, køb hellere et for meget end et for lidt.

Ellers vil jeg foreslå dig at finde en lavpraktisk, økonomisk overskuelig løsning, sådan at din idé bliver til noget, uden at du kommer til at forgælde dig.  Der kan være noget funktionalitet på siden, du kunne ønske, men som ikke er strengt nødvendigt, som kan vente, til du ser, om det kan bære eller vil briste. Men sørg i hvert fald for at have gode muligheder for kommentarer/dialog (og skab om nødvendigt selv en masse aktivitet fra starten - mange kommentarer frister flere til at skrive. Ingen kommentarer sender folk videre.) Lige så snart siden er oppe at køre, kan du sætte google-annoncer på og tjene lidt på dem, mens du laver bedre aftaler med målrettede leverandører. Du bør kunne starte for nogle få tusinde kroner.

Du behøver ikke at tænke på momsregistering osv., før du konstaterer, at der er gang i forretningen (og med det mener jeg, at du kan forudse, at du kommer til at have indtægter på 50.000 kr. eller derover inden for 12 på hinanden følgende måneder), og hvis du vælger at registrere dig, så vent i det mindste til efter nytår, så sparer du et årsregnskab/besvær med en udvidet selvangivelse. Men du skal passe på alle dine bilag: Sæt dem ind i et ringbind eller læg dem i et plasticcharteque, så de ikke bliver væk. Både udgifter og indtægter skal kunne dokumenteres. Hvis du står over for en del udgifter, kan det måske svare sig for dig at blive registreret hurtigt, skriv en PM/e-mail til mig, hvis du skal have uddybet den side af sagen lidt.

Tidsmæssigt afhænger det jo meget af, hvor dygtig en skribent, du er. Og om du har skrevet noget råtekst i forvejen, du kan arbejde videre med. Og du behøver jo ikke at være færdig med det hele for at gå online - du skal bare have en fair portion, brugerne kommer også igen, hvis der ofte sker noget nyt på siden. Samtidig går du jo i skole, og skal derfor gerne være færdig med den store arbejdspukkel i dette projekt, før eksamenstiden,... ikke? Så hvis jeg var dig, ville jeg gå i gang nu og så kaste 100 timer i projektet fra nu af og til nytår - og så gå i luften 2. januar med pressemeddelelser osv.

Begynd allerede nu at tænke i billeder - gode illustrationer hjælper meget.

Held og lykke!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 23:59

Hvorfor ikke en bog i stedet (som du selv nævner).

Det burde da kunne blive til en bestseller (og er den rigtig god, kan den vel bruges over hele verden).

Fra København
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:20

Jeg tænker det er nemmere at udgive "bogen" kapitel for kapitel på en hjemmeside og selv tjene pengene. Et forfatterhonorar ligger typisk på 15 %. Der er så selvfølgelig heller ikke nogen risiko og arbejdsbyrden er lidt lettere. Efterfølgende kan man jo altid udgive den samlet i bogform som f.eks. Stuffwhitepeoplelike's forfatter har gjort.

Andre meninger?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 07:37

Lauws:
Hvorfor er der ikke en køreplan til det på Amino?

Cool Når du finder ud af hvordan man laver gode hjemmesider uden rent faktisk at bruge tid eller penge på det, så kan du skrive det på hjemmesiden - det skal nok blive et hit

Flid, Fedt & Snyd længe leve Geeked

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:01

Hej.

Nu er det ikke ret mange år siden jeg selv var på skolebænken, og personligt tror jeg det bliver svært og gøre din ide til en succes.

Jeg kan kun tage udgangspunkt i mig selv, men jeg gad ikke og bruge ret meget tid på og læse om hvordan man hussler sig til de gode karakterer. Jeg var selv en af dem der ofte sprang over hvor gærdet var lavest, så man skulle ellers tro at en sådan blog/bog ville være lige noget for mig. Grunden til jeg skriver som jeg gør, er at jeg tror langt de fleste godt selv ved hvordan man score sig en høj karakter, uden og lave dagens gode gerning. Jeg tror derimod ikke alle er i stand til det, da jeg mener det kræver en del charme og en personlighed, som ikke alle har.

Hvis jeg skal se lidt mere moralsk på det, så må jeg erkende at jeg heller ikke syntes det er nogen super ide. Den korte forklaring er, at man ofte får brug for det man lære i skolen senere i livet. Hussler man sig til et 11 i tysk, men ens egenskaber egentligt kun er til 7, så er chancen for det giver bagslag senere i livet stor. Hvis jeg som arbejdsgiver ansætter en medarbejder, ville jeg bruge hans karakter til og vurdere hans egenskaber inden for bestemte områder. I dette tilfælde vil jeg forvente han var stort set flydende i tysk, men måske senere hen blive slemt skuffet når jer finder ud af, at han karakter ikke var berettiget og han kun lige kan de vigtigste gloser. Ret irriterende hvis man netop har ansat ham som salgs ansvarlig for det tyske marked :)

Blot et eksempel but you get the point.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 15:20

Hejsa.

Går selv i 10 klasse. Og har et par kammerater der har købt nogle stile på nettet. Har endda også lånt et stil ud til en elev. Dog fik han ikke 12 ligesom jeg Big Smile Og har også læst et kapitel i den bog.

Men faktisk en god idé du her har fået, for tendensen er jo at folk ikke gider at lave lektier. Så du vil helt klart få nogle kunder hurtigt.

Men du skal nok snakke sammen med 2-5 andre studerende og så oploade det i kategorier/ fag.  Helt klart super godt potentiale i din virksomhed. Men en bog, tjah. nok vente lidt, indtil at du har masser af viden.

En bonus idé: At man opretter en konto på din side, og så kan man jo købe viden til sit studie. Men så også uploade sine egne notater, afleveringer mm.

Så max GAS på projektet! Big Smile

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:29

Winther.dk:
Og har et par kammerater der har købt nogle stile på nettet.

Lærere kender jo også det fænomen. Risikoen for at man får -87 i karakter og en fed markør i den sorte bog er stor.

Og hvem er det lige, man snyder?

Fra København
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:43

Ole Thorup:

Lærere kender jo også det fænomen. Risikoen for at man får -87 i karakter og en fed markør i den sorte bog er stor.

Man kunne jo lave en guide til at komme lidt nemmere uden om sine afleveringer uden risiko. Bla. omkring brug af Wikipedia, Studienet osv. At afskrive 100 % er direkte dumt, hvis du spørger mig.

De fleste forskere er eminente til at stjæle andres resultater og bruge dem i deres egen forskning, så lige der er gymnasiet faktisk gode til at forberede deres elever. :p

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 16:33

Ole Thorup:

En gang klappede fælden i for ham.... Men også fordi at han ikke havde læst hele historien, som var fuld af ord som han nok ikke selv ville have brugt....

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 18:09

Hej Lauws!

Jeg kan ikke lige finde ud af, at lave private meddelser her på Amino Huh? Så kan du ikke adde mig på MSN: christian@malling.com - jeg har haft mange af de præcis samme idéer som dig, og er meget interesseret i projektet. Går selv på 2. år på HHX, og er igang med at få mig et ganske fint snit. Sidste år lavede jeg ingenting - men nu har jeg taget mig sammen, og brugt mange af de kneb jeg VED virker - har bl.a. læst den bog du også snakker om, og "efterlignet" mange af dem der får gode karakterer. Det er jo ikke et spørgsmål om at lave lektier - men at få læreren til at tro, at man har :-) Hvad nytter det at lave lektier hver dag, hvis man sidder nede på bagerste række uden at række fingeren op? SPILD AF TID er min kommentar. :-)

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)