Hej alle
Jeg vil gerne have respons på min virksomhedsidé 
Det her er mit første indlæg, så bær over med mig, hvis jeg er helt ude i skoven, bruger forkerte begreber eller andet.
Lidt om mig:
Jeg går pt. i 3g. på Rysensteen gymnasium. Jeg er et dovent menneske. Jeg laver stort set kun afleveringer og altså ingen lektier. Jeg bruger beskidte kneb, hader karakterer og har et snit på 11,1.
Jeg har læst Jakob Jornias "Sådan får du 13 uden at lave lektier" og fandt den for let, forældet. Jeg tænkte det kunne gøre bedre
Hvordan får jeg så 11,1 i snit? Der er mange gode tricks, jeg har lært mig gennem mine gymnasietid, og jeg opdager hele tiden nye. Min pointe er, at der er mange der har brug for de selvsamme tips og trick.
Problemer jeg vil løse:
Hvordan overkommer man sine overspringshandlinger?, behøver man tage noter?, hader min lærer mig?, behøver jeg at læse lektier?, osv
Forretningsplan:
-
De gode råd, det der gør din hverdag nemmere som gymnasieelev.
-
Lav en blog/hjemmeside og skab værdifuldt indhold folk vender tilbage til,
- Få stablet et samarbejde på benene med Studieportalen.dk, Studienet.dk osv for trafik
- Få annoncer fra forlag, der sælger lommeregnere og formelsamlinger, samt andre interessante firmaer.
- Lav evt t-shirts, der kan sælges, hvor der står 12 uden lektier eller lignende.
- Brug Google AdSense til i det mindste at dække omkostningerne.
Målgruppen:
Pt. går ca. 50.000 i det almene gymnasium STX. Derudover kan HTX og HHX formodentlig bruge samme tip, de mere generelle tip om arbejdsmoral osv. kan udbredes til endnu flere.
Bonus:
Det skal måske også nævnes, at et forlag har tilbudt, at jeg evt. kan få udgivet hjemmesidens artikler som en bog, hvis der viser sig interesse for det. Så må man her snakke om udgivelsesrettigheder.