Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webudvikling og forretningsplan

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skulle skrive og spørge Amjad her på forummet. Han er igang med at udvikle et CMSystem, jeg ved så ikke om de tilbyder et community-modul, men du kunne måske snakke med ham om de vil lave et til dig for rimelige penge, og at de tilgengæld så må sælge systemet videre via deres system.. Det kunne nemt blive et win-win samarbejde. Mht. grafiker, så har Pilde helt ret. Men jeg ved at Amjad arbejder samme med en god en i forvejen - og ellers, så er der jo mig ;)


Bare lige et forslag..

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 13. Mar 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2005 7:00:27 PM
Forfatter:Peter Linde
DK-Hostmaster åbnede sidste år op for de nye danske domænenavne med æ, ø og å. I den forbindelse lykkedes det mig, at erhverve et særdeles attraktivt domænenavn.


Jeg har masser af planer for domænet og med den kommende Internet Explorer 7, er tiden endelig ved at være moden til de nye domænenavne med æ, ø og å.


Men inden jeg kan lægge sidste hånd på min forretningsplan, og de tilhørende budgetter, skal jeg bl.a. anslå de forventede udgifter til webudvikling – og det er ikke nemt.


Jeg kan ikke udvikle hjemmesiden selv, og fra start vil der ikke være økonomi til at ansætte en webudvikler. Tilbage står beslutningen om hvorvidt udviklingsarbejdet skal foretages af et anerkendt dansk udviklingshus, en mindre virksomhed, en freelance-udvikler eller måske en af de billige østeuropæiske/asiatiske udviklere.


Hvad er din erfaring? Hvor går man hen, når man skal have lavet avanceret webudvikling af høj kvalitet? Hvad er evt. fordele og ulemper ved de nævnte typer leverandører?


Økonomien er naturligvis vigtig, men mindst ligeså vigtigt er det, at sikkerhed og kvalitet er på samme niveau som eksempelvis arto.dk og dating.dk.




Har erfaring med udviklerhus i Indien. Uden tvivl meget kompetente, men kommunikationen og afstanden ER et reelt problem. Afhængigt af dit projekts tidshorisont, bør du nok overveje udviklere tættere på DK''s grænser end dem i Asien. Der skal uanset hvad bruges meget tid og energi på kravsspecifikationer, opfølgning, etc., hvilket i sagens natur tager fokus fra andre og mindst ligeså vigtige arbejdsområder.


Side 2 ud af 2 (12 indlæg)