Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svigtende salg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej webshopejere!

Kunne rigtig godt tænke mig at høre om andres erfaringer mht. konverteringsrate.

Jeg har nu haft min webshop i lidt over et år og har i den seneste tid arbejdet en del med SEO med assistance udefra. Dette har resulteret i mere end en fordobling af antallet af besøgende i forhold til samme tid sidste år. Men desværre har salget ikke fulgt med - tværtimod! Sad

Jeg synes selv, jeg har et rimelig bredt udvalg indenfor hunde- og kattetilbehør, og mine produkter bliver ofte vist med firmanavn og omtale i forskellige magasiner. Min. 75% af trafikken på siden, stammer fra søgemaskiner (primært organiske søgninger).

Jeg har forsøgt mig med nyhedsbreve et par gange, uden held. Har også fået lavet nogle forbedringer på siden, på baggrund af et tidligere indlægamino.dk.

Kan ikke lige gennemskue, om der er noget om den finanskrise, eller om november bare er en dårlig måned? Venter folk til vi kommer tættere på jul, og bruger tiden på at samle inspiration?

Jeg håber meget at høre fra nogen! I må meget gerne svare privat af hensyn til en evt. konkurrence situation!

På forhånd tak for hjælpen! Smile

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Kære Lise.

Jeg har netop snakket med mine forældre som har en butik. De nævnte netop denne situation. Mange folk besøger butikken i november for at spejde efter julegaver. Så salget kommer senere;)

Opgaven er så at få folk til at vende tilbage.

Venlig hilsen

Anders Lynderup

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har faktisk næsten lige fået kattekilling og der købte jeg en del ting på nettet til den.. men jeg må indrømme, at jeg tror aldrig jeg har været inde på din side før, selv om jeg var inde på alle de sider jeg kunne finde på google, for at sammenligne sortiment og priser.
Jeg købte varer på en tysk hjemmeside, jeg har glemt, hvad den hedder.

Jeg ville nok ikke have købt på din side, da der mangler et par konkrete ting som jeg manglede;
 - Jeg købte killingefoder, og så vidt jeg kan se, har du ikke foder
 - Jeg købte et højt kradsetræ med huler i (der har du ikke noget lignende)
 - og så købte jeg en masse små-ting, billigt legetøj, pelsmus osv.

Det er nogle rigtig flotte ting du har på siden, flotte billeder også, men som kunde ville jeg nok synes, at der gerne måtte være lidt flere små-ting man lige kunne købe med.. og et par rigtig gode tilbud. Noget som lokker, når nu man er der inde alligevel.

Jeg tror ikke, generelt der er dårligt salg i webshops i øjeblikket - men der er nok dårligere salg i dyre varer, som dine designer-kattehuler..
Og dem der har webshops med billigere varer oplever nok større salg i øjeblikket end normalt. (men det er kun et gæt)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:36

Lise Andersen:
Jeg har nu haft min webshop i lidt over et år og har i den seneste tid arbejdet en del med SEO med assistance udefra. Dette har resulteret i mere end en fordobling af antallet af besøgende i forhold til samme tid sidste år. Men desværre har salget ikke fulgt med - tværtimod!

Nu vil jeg ikke blande mig i hvorvidt din SEO hjælp har leveret relevante besøgende til dig eller ej, det du ihvert fald også skal have i baghovedet er at søgemaskine trafik konverterer noget dårligere end meget andet trafik. Halvt så godt er absolut ikke uhørt.

Der er næsten gået hysteri i at have en høj konvertering, og folk snakker kun om en enkelt konverteringsrate. Det mest rigtige er at dele sin trafik op i kilder hvor trafikken kommer fra, og vurdere hver kilde hver for sig. Hvis du har øget din procentdel af besøgende fra søgemaskinerne, så tyder det meget vel på at det kan være det der dræber din samlede konvertering, men det er jo nødvendigvis ikke dårligt!

En samlet konverteringsrate er nøjagtig ligeså relevant at vide, som det er for en golfspiller at vide hvad gennemsnitshøjden på græsståene er på en golfbane.

Jimmy

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 23:27

Dimsedut:
søgemaskine trafik konverterer noget dårligere end meget andet trafik. Halvt så godt er absolut ikke uhørt.

Den bliver du nok lige nødt til at forklare igen! Surprise

Jeg troede da netop, at når man benytter sig af søgemaskiner, så er det fordi man reelt er på jagt efter et bestemt produkt. Hvorimod, at hvis man klikker på et henvisningslink, så er det ofte bare af ren og skær nysgerrighed.

Nu taler jeg selvfølgelig ud fra mine egne netvaner, men jeg synes umiddelbart, at det er mest logisk. Jeg vil i hvert fald aldrig sidde og lave søgninger på Google, hvis ikke det var fordi jeg var på udkig efter et bestemt produkt eller en bestemt side.

Så jeg håber virkelig, at du kan skære det ud i pap for mig? Wink

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 00:10

Puha, jeg ved ikke hvordan jeg skal skære det ud i pap for dig... Prøv at følg din analytics (eller andet sporingsprogram) og tjek hvad det er der sker netop hos dig, det kan jo svinge meget. Selv dine organiske søgeordsresultater kan svinge rigtig meget.

Optimerer du på 1 ord.

Så vil "Kostumer"

jo konvertere dårligere end 2 ord "Køb kostumer"

og det dårligere end 3 ord "Køb hawaii kostume" osv.

så det er noget du må gøre op med den strategi du har lagt dig.

Nu ved jeg ikke hvad du mener med et henvisningslink, men opretter du fx en adwords kampagne (cpc kampagne) så burde du helt klar kunne konvertere de besøg noget bedre end de "gratis" besøg fra SERP.

Jimmy

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)