Hej webshopejere! Kunne rigtig godt tænke mig at høre om andres erfaringer mht. konverteringsrate. Jeg har nu haft min webshop i lidt over et år og har i den seneste tid arbejdet en del med SEO med assistance udefra. Dette har resulteret i mere end en fordobling af antallet af besøgende i forhold til samme tid sidste år. Men desværre har salget ikke fulgt med - tværtimod! Jeg synes selv, jeg har et rimelig bredt udvalg indenfor hunde- og kattetilbehør, og mine produkter bliver ofte vist med firmanavn og omtale i forskellige magasiner. Min. 75% af trafikken på siden, stammer fra søgemaskiner (primært organiske søgninger). Jeg har forsøgt mig med nyhedsbreve et par gange, uden held. Har også fået lavet nogle forbedringer på siden, på baggrund af et tidligere indlæg på amino.dk. Kan ikke lige gennemskue, om der er noget om den finanskrise, eller om november bare er en dårlig måned? Venter folk til vi kommer tættere på jul, og bruger tiden på at samle inspiration? Jeg håber meget at høre fra nogen! I må meget gerne svare privat af hensyn til en evt. konkurrence situation! På forhånd tak for hjælpen! |
Kære Lise.
Jeg har netop snakket med mine forældre som har en butik. De nævnte netop denne situation. Mange folk besøger butikken i november for at spejde efter julegaver. Så salget kommer senere;)
Opgaven er så at få folk til at vende tilbage.
Venlig hilsen
Anders Lynderup