Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forberedelse af domæne - seo

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har planer om en helt ny webshop. Da der går lidt tid med udvikling af shop, koncept og ikke mindst opbygning af lager ville det jo være smart at forberede domænet, så det ranker på de søgeord vi gerne vil findes på.

Men hvordan opfattes det af søgemaskiner, når en side pludselig ændrer karakter totalt, fra eks. en blog til en webshop?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:54

At det ændrer karakter ville jeg ikke bekumre mig så meget om, og ideen med at tage forskud på SEO arbejdet er god nok. Det svarer lidt til at købe en eksisterende webshop og så lægge et andet shopsystem på domænet.

Det vigtigste er at i enten bruger de URL'er som i skal bruge i fremtiden, eller lægge en strategi for hvorledes i vil 301 redirecte siderne til de nye sider når webshoppen er klar. Ellers risikerer i at miste det meste af indsatsen på gulvet.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 21:01

Jesper Jørgensen:

Det vigtigste er at i enten bruger de URL'er som i skal bruge i fremtiden, eller lægge en strategi for hvorledes i vil 301 redirecte siderne til de nye sider når webshoppen er klar. Ellers risikerer i at miste det meste af indsatsen på gulvet.

Mvh Jesper Jørgensen

Det ville måske nok være en god ide, med statiske sider, som modsvarer de kommende kategorier på siderne... Den havde jeg ikke lige gennemskuet :)

Strukturen af URL's kender jeg, fra de eksisterende shops, så det skulle være en smal sag at lave noget der...

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:55

I kan evt. kombinere de statiske sider med en blog i en subfolder. Bloggen kan så leve uanfægtet videre efterfølgende, når butikken åbner.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:19

Hej allerup

Hvis det er mange hundrede eller tusinde sider det drejer sig om, så har vi et rigtig godt værktøj der kan løse opgaven for dig med at få lavet gode 301 redirect fra gl. underside til ny underside og ikke bare fra gl. undersider til ny forside.

Værktøjet er omtalt på vores website:

Bevar placering i Google selvom hjemmesiden flytter (301 redirects)

Her kan du også generelt læse om de fordele der er ved at sørge for at få opsat 301 redirects i forbindelse med skift af domæne eller teknisk platform, som betyder at URL strukturen ændres.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)