Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diverse fradrag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg har mit eget anpartsselskab gennem et stykke tid, hvor jeg er den eneste ansatte. I år har jeg haft forskellige udgifter, som jeg ikke tidligere har haft, da jeg trappet indsatsen i virksomheden op.

  1. Fysioterapi - jeg har haft dårlig ryg og har fået henvisning fra min læge til fysioterapi. Skal jeg kunne foreligge en lægeerklæring eller erklæring fra fysioterapi, for at have fradragsret herfor?
  2. Coaching - jeg har brugt en coach til 2 formål. Dels at skærpe mit markedsføringsfokus ifbm. udarbejdelsen af en ny hjemmeside, dels som "faglig supervision", idet naturen i mit arbejde til tider kan skabe nogle hårde psykiske belastninger. Coachen er uddannet psykoteraupeut, og på regningen står der faglig supervision. Er begge begrundelser fradragsberettigede i min situation, og hvor mange penge kan jeg tillade mig at bruge på dette i et regnskabsår?
  3. Jeg har været i udlandet i egen bil for at diskutere en mulig samarbejdsaftale med en kollega. Hvilken dokumentation skal jeg kunne levere for at være berettiget til fradrag?
  4. Jeg har haft et forretningsmøde på en restaurant for første gang. Skal der anføres noget specielt på regningen? Der fremgår heller ikke moms af regningen, er det ikke en fejl?
  5. Jeg har overvejet at ansætte en studentermedhælp til at udskrive regninger for mig. Vil nogle få timer om måneden for denne person ændre virksomhedens status som "selvstændig virksomhed" i skattemæssigt henseende? Således at jeg vil kunne fradrage sundhedsudgifter, fitness m.v.?
  6. Jeg har et opsparet overskud fra sidste års drift i virksomheden. I år vil jeg gerne udbetale udbytte til mig selv, selvom virksomheden kunne lige er gået i 0 i år. Må jeg udbetale udbytte med udgangspunkt i midlerne fra sidste år?

Superdejligt hvis der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg ved det er en del spørgsmål, men jeg er ved at skifte revisor, så det er lidt besværligt.

På forhånd tak!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

1. Umiddelbart er det ikke nødvendigt nej.

2. Medmindre det kan sidestilles med en privat rejse så ja.

3. Kørselregnskab, rejseudgifter, og hvis vi taler om rejse med overnatning opgørelse af diæter eller faktiske udgifter.

4. Navne på deltagere (kunder) Det er repræsentation med begrænset fradragsret, så glem momsen.

5. Nej det har intet at sige.

6. Nu siger du opsparet overskud. Er det over der er opsparet i selskabet eller er det en udskudt skat som er overført til selskabet i forbindelse meden virksomhedsomdannelse ?  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Lige en bemærkning til punkt 4...der er momsfradrag på 25% af momsen!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker Peter Smile Prøv at læse momslovens § 42.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent!

Ja...jeg er sikker.

Hvis der er tale om udgifter til restauationsbesøg eller hotelophold, kan der fradrages 25% af momsbeløbet.

Fra København N
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for de gode svar - Skattekonsulent og Peter.

2. jeg tror der er svaret på spørgsmål 3 her???

3. jeg har boet privat, så der er ikke noget udover km/færge

4. Der fremgår ikke moms af regningen - er det nødvendigt at bede om en ny?

5. Dvs. at det kræver flere fuldtidsansatte?

Tak igen,

Gosia

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Ja..hvis du kan få det, ville det være perfekt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

gosia:

Tak for de gode svar - Skattekonsulent og Peter.

2. jeg tror der er svaret på spørgsmål 3 her??? Det må man sige. Der kan ikke trækkes nogen grænse. Du skal bare kunne godtgøre at det vedrører virksomheden og ikke er "personlig fornøjelse". 

3. jeg har boet privat, så der er ikke noget udover km/færge Det er faktisk muligvis. Hvis du har boet hos kollegaen så nej, men har du boet hos venner/bekendte uden relationer til denne så kan du foretage fradrag efter statens takster for kost og logi (standardtakster).

4. Der fremgår ikke moms af regningen - er det nødvendigt at bede om en ny? Enig Peter. Det er 42, stk. 2. Umiddelbart er det ikke nødvendigt nej. 

5. Dvs. at det kræver flere fuldtidsansatte? Nej - det jeg mener er at du kan få fradrag for udgifter, idet omfang en "almindelig virksomhed med mange ansatte" kunne få fradrag" uanset om du har ansatte eller ej.   Det er ihvertfald udgangspunktet. Nu siger du Fittness. Fittness ude i byuen kan ikke fratrækkes. Køber du en motionsmaskine så kan man selvfølgelig diskutere det. Drives virksomheden fra boligen er det helt udelukket med sådan en maskine.

Tak igen,

Gosia

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København N
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen tak igen. Nu blev det mere klart.

2. Jeg mener selv, at jeg kan godtgøre det med stor rimelighed. En ting af den strategiske sparring - den anden omkring supervisionen, ville jeg selv være mere i tvivl om man vil acceptere, da det jo er mere personligt / følelsesmæssigt. Men som sagt kommer jeg i kontakt med nogle sager, der er ret hård kost, så derfor mener jeg, at det er nødvendigt med ugentlig supervision i nogle uger for at fungere optimalt. Det er så spørgsmålet, om Skat accepterer det.

3. OK - ja det er jo rigtigt. Min tvivl var mere omkring omfanget af dokumentation for den slags - om to linier ala "samtaler om samarbejdsaftale med XXXX, networking med XXXX og XXX og indkøb af udenlandsk litteratur m.v."

4. Restauranten har afvist at sende en ny faktura, så jeg må se om ikke det går uden.

5. Det er meget interessant, det du siger, synes jeg. Fordi jeg har fået at vide af en revisor, at jeg teknisk set fortsat betragtes som selvstændig, selvom jeg kører et ApS, idet jeg ikke har ansatte - og dermed er afskåret fra normale frynsegoder.

I det tilfælde ville man jo fx.også kunne lave bruttotræk af fitness i lønnen, arbejdsgiverordning omkring frokost og frugt, avisabonnementer m.m. Jeg har arbejdsplads samme sted som boligen.

Hvordan vurderer du det?

Tak endnu engang :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)