Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tryk i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal have lavet nogle "bøger" - tryk og indbinding og har indhentet nogle priser i DK.

Da det er en tilbagevendende begivenhed, er jeg selvfølgelig interesseret at minimere omkostningerne mest muligt.

 

Jeg har søgt efter polske trykkerier osv. men uden det store held.

 

Det er ikke et must at trykket skal være absolut højeste kvalitet, men det skal selvfølgelig være iorden.

Det der umiddelbart bekymrer mig mest er selvfølgelig deadlines og generelt om aftaler bliver overholdt.

 

Er der nogle der har erfaring med Tryk og indbinding i udlandet, f.eks. Polen ?

Kan man henvende sig til den polske ambassade, eller skal man gennem den danske i Polen  for at finde trykkerier/bogbindere ?

 

 
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ret meget i tvivl om det overhovedet kan betale sig.

Så vidt jeg ved er trykkeri ikke ligefrem særlig ressourcekrævende i form af medarbejdere, og derfor skulle mindre lønomkostninger ikke gøre forskellen i prisen. Jeg kan ikke se hvorfor maskinerne eller forbrugsstoffer skulle være betydeligt billigere at købe ind for en polsk virksomhed end for en dansk, så alt i alt tvivler jeg på at der er noget at spare på det jo mindre du er oppe i meget store oplæg.

Ligeledes får du vel større udgifter ifbl. med fragt samt sikkert en længere leveringstid.

Prøv eventuelt at kigge på http://www.europages.dk/dk/ - jeg fandt i hvert fald et polsk trykkeri ved en hurtig søgning, og der er sikkert flere (samt andre lande såsom Litauen).
Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for linket - kendte ikke europages i forvejen - troede ellers jeg havde set det meste :-)

 

Oplaget er ca. 15.000 - 45.000 stk. bøger fordelt på serier a ca 1000-1500 stk. 

Serier bygget efter samme skabelon (dvs. ingen ny trykprocess eller omkostningstung indstilling af maskine) men med forskellige data.

 

Tryk prisen kan der måsk spares 15-20% på, men det er også mere indbinding i en ordentlig kvalitet (hardback) der er et problem - den er manpower krævende. Ideelt set er der selvfølgelig kun en leverandør af begge ydelser.

 

 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det ikke helt er det du søger men har du haft kontakt til firmaer som




 

Som er meget billige trykkerier ( kvaliteten hos rotation-media kan jeg stå inde for, vi har fået leveret nogle meget flotte ting, lige fra små hæfter til plakater )

 

Hvis du vil have det hele trykt i polen skal du også tænke på der kommer en sjat oveni til transport
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
når jeg en dag bliver færdig med min bog havde jeg tænkt mig at bruge: http://www.lulu.com/about/whatislulu.php
Men søg ellers på google efter "books on demand" der er masser at vælge imellem, og det er rasende billigt :)

 

:)

d.

www.onapp.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)