Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eksamens opgave

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg har fået til opgave at skrive en opgave om unge iværksættere.

nogle som vil hjælpe mig med lidt spørgsmål?

hvordan er det at være ung iværksætter på arbejdsmarked i Danmark, og er der mulighed og fremtid i at etablere en virksomhed i Danmark i forhold til udlandet.

Hvordan man markedsføre sig selv, og sælger sig selv på bedst vis

Hvor stor en støtte fra det offentlige man kan få

Hvilke virksomheder der er mest eftertragtet

Hvilke kompetencer der er vigtige

Positive og negative forhold ved at opstarte som ung selvstændig

Hvilke forhold som er i Danmark også indenfor arbejdsmarked

Hvilken succes man kan sikre sig og om den er bedre i udlandet

Andre unge iværksætteres forhold

Hvordan man kommunikere noget ud i form af medier og teknologi

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:47
Dansk iværksætterforening kører et projekt for studievirksomheder -altså virksomheder, som drives af folk, som endnu er studerede. Måske kan du finde nogle gode svar og inputs ad den vej.

mhv Hans

Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:15
hola

lyder som en spændede opgave men kommer lige med lidt kritik :)

du skriver ikke under med dit navn? og hvad er din skole opgave er det handelsskole ?

Hvilke virksomheder der er mest eftertragtet :) hvordan skal vi vide det? heheh er min selvf da

det du kan gøre er vel at kigge i nogle statistiker prøv evt. statistikbanken.dk og se inde for hvilke fag der bliver oprettet flest.

du leder efter mange svar på spørgsmål som forhold i danmark indenfor arbejdsmarket og derfor er google opfundet. prøv også www.100svar.dk eller andre sider.

ellers kan du jow søge herinde efter de svar der er givet til medier og teknologi og reklame osv.

Men alt ialt så ville jeg nok finde nogle kvalitative interviews istedet for alle besvare et spørgsskema om man vil. og så fokusre på om iværksætterne synes hvad der er svært/problematisk ved at blive selvstændig for unge især. 

Venlig Hilsen

Janus Vittrup

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:21
Hej Salifa,

Jeg vil meget gerne komme med nogle svar på dine spørgsmål, men jeg synes først at du måske skulle på at afgrænse spørgsmålene lidt. Flere af dem vil give dig et meget tvetydigt svar, da svaret i høj grad vil være præget af den enkelte iværksætters arbejdsområde.

Eksempelvis er spørgsmålet "Hvilke kompetencer der er vigtige" meget vanskeligt at svare entydigt på. Du vil få meget bedre svar hvis du enten vælger en specifik branche, eller prøver at afgrænse spørgsmålene lidt - eventuelt ved at dele dem op i underspørgsmål.

Blot et velment tip

mvh Carsten
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 22:02
så har vi skræmt personen væk Carsten Jacobsen hehe :) godt team work :p

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:11
Ikke helt...

Jeg har svaret Salifa på nogle spørgsmål som jeg fik tilsendt, så det vil jeg nu ikke sige.

mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)