Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop rettet mod USA - host dansk/amerikansk ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne lave en webshop med et .com domæne, der kun skal være rettet mod det amerikanske (engelsksprogede marked). Domænet er registreret hos Dandomain, og det nemmeste vil naturligvis være, at få lavet en engelsksproget webshop i Dandomain eller lignende dansk regi. Men jeg er i tvivl om, det ikke er en fordel at lave den hos en stor amerikansk host istedet, fx godaddy - altså rent teknisk og servermæssigt, nu hvor den kun skal være rettet mod USA ?

Nogen med amerikanske/udenlandske webshops herinde, som kan give gode råd ? På forhånd tak, mvh Pernille

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 10:48

Rent hostmæssigt vil jeg klart anbefale Bluehost.com til enhver tid - Masser af kunder, god 24/7 support og ret billige.  Samtidigt bruger de et ret fornuftigt kontrolpanel på din side af sagerne - Kundekontrolpanel, som gør det muligt/let af styre ens website og installere nye systemer på det.  Jeg har selv haft Bluehost i snart 3 år, og ikke oplevet 1 problem med dem, og de har kunnet svare prompte og korrekt på mine spørgsmål, også dem som er lidt mere teknisk tunge.

Morning.dk - Websites, CMS, Webshops og web-hosting - Teknik og design

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55

Hej Morten,

tak for hurtigt svar, dem vil jeg kigge på med det samme - kender dem ikke. Fik du også lavet din shop af dem, eller fik du den lavet her og flyttet over til dem, eller ? Ved du iøvrigt , hvordan man kan se, hvilke host andre webshops bruger ? Om det overhovedet er muligt at se ? Har prøvet at kigge på nogle af mine favorit webshops derfra, men det er ikke umiddelbart synligt at se.

God dag, Mvh Pernille 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pernille,

Du kan fra en kommando-prompt lave en traceroute (kommandoen TRACERT) til adressen på webshoppen. Så kan du se hvor den hostes.

Eksempel:

TRACERT www.amino.dk

10    14 ms    16 ms    19 ms  aar-border-if0-2.net.fuzion.dk [89.221.161.185]

11    13 ms    14 ms    14 ms  92.62.199.18
 12    13 ms    13 ms    13 ms  217.195.176.218.ip.activewebs.dk [217.195.176.218]

Sporing fuldført.

Fortæller os at www.amino.dk er hostet hos activewebs.dk

:-) Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

Genialt, 1000 tak Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

Hej igen Jens,

kan du fortælle mig præcis, hvordan jeg åbner en kommando-prompt ? Har forsøgt uden held på egen hånd...men kan ikke komme videre ?

På forhånd tak, mvh Pernille

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:41

Hej Pernille,

For at få en kommando-prompt frem, kan du trykke på "Kør" i startmenuen og skrive "command" i feltet (uden citationstegn).

Eller du kan gå ind under "tilbehør" i startmenuen og vælge programmet "Kommandoprompt".

(Sådan fungerer det i hvert fald på den Windows XP-maskine, jeg sidder ved).

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)