Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skaber det resultater altid at gå i jakkesæt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

I har sikkert allesammen prøvet at arbejde under en chef, der dikterer at man skal have jakkesæt på altid, for at virke professionel overfor kunderne.

Da jeg altid er lidt modsat og lidt skeptisk ind til der kommer fakta på bordet, så er min holdning naturligvis at man ikke får flere ordrer hjem af at gå i jakkesæt - og der kommer jeg tit i clinch med de overordnede.

Og sålænge jeg ikke har nogen fakta (og de heller ikke) ja så må jeg jo bøje mig. Derfor spørger jeg - er der nogen af jer der kender til undersøgelser der bekræfter eller afkræfter den her tese, med at tøjet skaber resultater ?

Jeg er ikke uenig i at man skal have præsentabelt tøj på - blot uenig i at det altid skal være sort eller gråt jakkesæt med matchende slips.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:27

Det kommer an på hvilket firma du sælger til, og hvilken vare du sælger. Desuden tro jeg også det gør en forskel om du sælger i Jylland eller på Øen.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:47

Hej

Du kan jo starte med at hænge et lille citat op:

"To me, business isn´t about wearing suits or pleasing stockholders, - it´s about being true to yourself, your ideas and focus on the essintials"  Richard Branson  (ejer Virgin Air og lidt småpenge)

Det kunne være meget sjovt med en undersøgelse, men særlig videnskabelig tror jeg ikke den er/bliver.

/Michael

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 09:10

Så længe du er arbejdstager, må du tilpasse dig arbejdsgivers regler og normer. Det kan godt være at du ikke er enig men hvis ikke du er super sælgeren i firmaet, så er det sjældent en god ide at spille op til dans på den front.

Bliv din egen boss og skab din egen virksomhedskultur :-)

Tilmeldt 24. Feb 08
Skrevet kl. 09:20

Den holdning deler jeg slet ikke :) Hvis man er en relativt fornuftig virksomhed (og det er vi) så forholder man sig naturligvis til fakta.

Jeg havde en diskussion med en engelsk kollega, der mente at have set en undersøgelse det bekræftede det - at gik man i jakkesæt blev man opfattet langt mere seriøst - OG - man arbejdede faktisk også selv mere målrettet, blot fordi man havde business tøj på. Han kunne dog ikke lige huske detaljer såsom navnet på undersøgelsen :)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 09:22

Det salgsmæssige resultat af at have jakkesæt på tror jeg afhænger meget af hvilket miljø man forsøger at afsætte i.

For at skære det helt skarpt op, hvis man skal sælge motorcykler til bikere så tror jeg ikke man kommer langt med amanisættet, hvis man der i mod forsøger sig med at afsætte ebdudstyr til finanssektoren så er jeg ret sikker på at det er nødvendig med jakkesættet.

Mvh Peder

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:27

Det kommer vel i virkeligheden an på, hvad kunderne forventer, og møde kunden der, hvor han/hun er. Hvis kunden er vant til at møde konsulenter/sælgere fra en virksomhed i gråt/sort jakkesæt, er det mest hensigstmæssigt at leve op til kundens forventninger. Ellers risikerer man at fokus flyttes fra det væsentlige (nemlig kundens ordre) til din person pga påklædningen (uanset, hvor pæn den måtte være), og det er der vel ingen, der er interesserede i. Du vil næppe få den store succes ved et møde hos fx A. P. Møller, hvis du møder op i afslappet tøj og sejlersko (det er der ikke noget galt i, men rigtig påklædning til rigtig tid).

Tænk på påklædningen som en del af den samlede kommunikation med kunden, og vælg efter det.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Feb 08
Skrevet kl. 09:39
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)